Alla inlägg under december 2012

Av Annika Skoog - 3 december 2012 20:36

Min bästa vän.....


Svårt, men jag tror att det blir Ritva och Ingrid, vänner till mig sedan barnsben. Ingrid är min vän sedan 1975 och Ritva sedan 1987. Vi har varandra helt enkelt, vi kan ha tät kontakt och det kan gå längre mellan träffarna/mailen/telefonsamtalen men vi har alltid varandra. Ritva och jag är enligt våra barn "lika", vi pratar lika, vi skrattar lika och åt samma saker, vi har samma sköna musiksmak och vi delar samma värdegrund och tycker väldigt lika. Vi känner varandra innan och utan. Det är likadant med Ingrid, vi har växt upp ihop och är lika i mångt och mycket skrattar mycket i hop och hon har blivit tagen  för min och min systers tredje syster. Men har man umgåtts så mycket blir man lika....


Vet inte om jag kan räkna sambon Henrik som min bästa vän och min syster Susanne..........men de räknas kanske till familj?? Annars får jag ta med dem med:)


Massor med snö har vi i alla fall, så fint. Även om det är plusgrader nu, hoppas att inte all snön försvinner nu............ Vill ha en vit jul!


Ledig eftermiddag, mest sprungit runt här under eftermiddagen..........Ridskolan med Lovisa, understället gjorde susen idag. Gamle "Bazil" red hon idag, vit som snö och alldeles lagom för Lovisa!


//A


Av Annika Skoog - 2 december 2012 08:33

Berätta om staden jag bor i.......


Vi bor ju utanför staden Ystad, i Stora Herrestad, en charmig liten by med cirka 500 invånare. Vi har kyrka, gästgiveri (vi har vatt i Herrestad Gästgivaregård), trivs alldeles förträffligt även om jag kan sakna hemstaden Sölvesborg i bland. Jag har inte så mycket historik om byn men jag vet att här har funnits två affärer förr, varav den ena har vi på vår tomt, en Ica butik som ägdes av Svea och Wille Larsson, den stängdes i slutet av 60-talet, och där finns fortfarande en del gamla klenoder kvar, lite kul. Även själva affärsbyggnaden är fin och har potential, men ganska nergången. Härligt att bo på landet, även om vi inte bor på "vischan", tar tio minuter att köra till Ystad.


//A

Av Annika Skoog - 2 december 2012 08:21

  1. Berätta om dig själv.
  2. Berätta om staden som du bor i.
  3. Berätta om din bästa vän.
  4. Berätta om en person som du beundrar.
  5. Berätta om vem du var för ett år sedan.
  6. Berätta om bloggarna du läser.
  7. Berätta om ett av dina favoritfotografier.
  8. Berätta om ett av dina favoritplagg.
  9. Berätta om en av dina favoritlåtar.
  10. Berätta om vad som finns i din väska.
  11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.
  12. Berätta om någon som du saknar.
  13. Berätta om din favoritsak i ditt hem.
  14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.
  15. Berätta om en av dina favoritböcker.
  16. Berätta om hur du var när du var liten.
  17. Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
  18. Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.
  19. Berätta om en vän som bor långt bort.
  20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
  21. Berätta om någon som du älskar.
  22. Berätta om något som du är beroende av.
  23. Berätta om ditt bästa julminne.
  24. Berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden.

Hej igen!

Nä jag tror att jag tar en favorit i repris, kör samma som i fjol, det kanske blir lite olika svar i år mot förra året...........


Du får jag skriva om lucka 1 idag, berätta om dig själv! Jag kan tycka att det är svårt att berätta om mig själv, tycker egentligen inte det finns så mycket att säga...........

Eva ANNIKA Charlott Skoog, inflyttad till Skåne från Sölvesborg i Blekinge, uppväxt i lilla Norje(som Sweden Rock har satt på kartan), har Norrländskt blod i ådrorna, pappa kommer från Skellefteå. Har fått höra att jag är snäll, god lyssnare, omtänksam, men tycker om att prata, sjunga, spela gitarr(gör det alltför sällan), humoristisk, blyg som barn, självständig, är mamma till Lovisa och Hugo, sambo till Henrik, är storasyster till Susanne, moster till Sebastian och Isabell, dotter till Eva-Lisa och Kurt.........

Av Annika Skoog - 2 december 2012 08:08

Vaknar upp första advent och det är alldeles vitt ute, sååååå mysigt! Blir ju fin stämning, och julkänslan infinner sig, och stakar:) och stjärnor lyser så fint! Kan det bli bättre! Det började redan i går kväll, och det har snöat mer under natten. Det behöver ju inte snöa på "tosingavis" som det gjorde under hela december 2010, då snöade det varje dag, nästan. Vi hade nog över 50 cm snö, mysigt men jobbigt när man ska ut och köra! Samtidigt vänjer man sig vid snön och köra i snö.


Idag ska vi sjunga i Öja kyrka klockan 15:00, välkomna! Hoppas det blir extra stämningsfullt! Snön gör ju det extra fint!


Avslutar denna första advent med julskyltning, mysigt ska det bli!


Har letat efter en julkalender jag hittade förra året, med olika saker man skulle skriva om varje dag, tyckte den vara lite trevlig! Men har inte hittat någon.......... Synd! Hittar ni någon får ni gärna tipsa mig!



//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards