Alla inlägg den 23 december 2012

Av Annika Skoog - 23 december 2012 08:10

Berätta om något du är beroende av.......


En del....... Fast det är nog bara bra saker, tror jag

Att sjunga

Att lyssna på musik

Bubbelvatten

Facebook

Att skriva dagbok

Att blogga


Dagen har varit fullspeckad, 09:00 övade vi i Stora Köpinge kyrka inför midnattsmässan på julafton, lite ringrostigt och hostigt men jag tror det blir fint på julnatten. Lovisa som visar ett stort intresse för att sjunga ville följa med även denna gång. Nu ska hon sjunga med i några sånger med, fint!

Direkt till Hugos handbollsavslutning efter det, där var lite lekar och fika........


Hem och åt lunch, därefter till Malmö för de sista julklappsinköpen..........Trodde det skulle vara mer folk ändå, men det räckte att stå i meterlånga köer för presentkortsinköp. Mötte förvånansvärt nog ingen irritation bland folk, utan alla var vänliga och skojfriska. Bad Lovisa gå undan så en man kunde betala med sitt kort....... "Ja hehe du kan ju alltid dra ditt, hehe", lite skratt och prat kring det. Där kan jag känna hur jag är lik mamma, hon kunde när vi var små börja prata med vem som helst (och kan fortfarande) och vi tyckte det var pinsamt, jag är likadan, pratar gärna med folk på stan, i en en kö, eller var som helst, tycker det lättar upp stämningen lite, många gånger är vi lite tillknäppta och sura.....Vi har dock någon enstaka klapp kvar, vet dock vad vi ska fixa........


Lite mat innan mannen körde ut oss till Kirsebergskyrka, vi var tidiga, så vi kunde sitta längst fram........... Lite dryg väntan tyckte Lovisa, men hon klarade det bra! Sen kom de då, Vocal Six, dessa charmerade herrar, som är så otroligt duktiga och tonsäkra. Mycket av det som bjöds på var från förra året, men det var något nytt. Men det gjorde inget, så bra är de, denna gången fick jag se framsidan av dem (med tanke på att vi körade bakom dem i fjol). Lovisa var helnöjd, och de gjorde min jul med deras skönsång och deras härliga stil. Lite prat med dem efteråt och autografer. Fick reda på att de har 25 årsjubileum nästa år och de har planer på att ut och turnera med olika körer. Ska tipsa Paula om detta så att de kan komma till Ystad igen! De gillade Ystad och förra året med de duktiga körerna de sjöng med!


Avlsutade denna dagen med migrän, inte kul! Känns idag i huvudet som om jag var på världens fest igår, det var jag ju musikmässigt, men denna tungihuvudetskallebangen gillar jag inte.......


//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards