Alla inlägg den 25 december 2012

Av Annika Skoog - 25 december 2012 10:43

Fem fina saker som hänt i december.....


  • Vi fick snö i nästan hela decmeber, som gjorde fin stämning
  • Vi har sjungit i kyrkan första advent, julkonsert och på midnattsmässa, otroligt stämningsfullt!
  • Båda barnen har medverkat i varsitt fint luciatåg, Hugo med sin klass och Lovisa med Skapa & Sjung kören i kyrkan.
  • Jag och Lovisa var och lyssnade på Vocal Six fina julkonsert i Malmö
  • Vi har hunnit njuta under hela december av julmys, julbak och julstämning.

Julafton firade vi hos farmorn och farfarn med Lovisa och Hugos kusiner med familj från England, min mamma och min syster kom ner hit, Krister och min egen familj. En väldigt trevlig och fin julafton. Mycket trevligt och mycket skratt. God sill och Janssons frestelse till lunch, och det varma åt vi framåt kvällen så det ska jag införa här nästa år, men blir mätt men inte sprängfärdig........


Tomten kom på besök, barnen och vi nöjda och glada. Det blir ju lite ivrigt bland barnen och många paket, men det är barnens jul. Jag och Systern var och Tomtade hos vänner till oss, eller systern fick vara Tomte, eftersom jag blir genomskådad....... Jag fick åka med och visa vägen i dimman, inte lätt att hitta på landet och i tjock dimma....


Julaftonen avslutades i Stora Köpinge Kyrka, där vi sjöng på midnattsmässan. Fint och stämningsfullt. Lovisa var med och sjöng en vers med en annan flicka, gick in för uppgiften med stort allvar:) Vår inhyrda man blev tyvärr sjuk i maginfluensa, stackarn(Krya på dig Torbjörn). Han skulle sjunga solo på O Helga Natt, men Paula fick ringa in ersättare, det gick bra, men synd att det inte gick som planerat........ Fint och stämningsfullt!


Juldagen, lite lagom sega efter sen sänggång i går, Susanne och Mamma har precis gett sig hemåt. Själva gör vi nog inte så många knop idag.........


/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards