Alla inlägg under maj 2014

Av Annika Skoog - 18 maj 2014 15:03

Hejsan allihopa! Annika Skoog här, har inte skrivit på rätt länge såg jag. Men maj månad är maj månad alltid och den månaden är alltid proppfull. Trädgård hemma ska skötas, den började vi med när vi var lediga vid Valborg, gräsklipp, häckklipp, röjde i trädgårdslandet, flyttade jordgubbsplantor ovh hallonplantor och mannen skulle fräsa med jordfräsen men då hände något med driften.......Annars hade fröer och potatis varit satta med.....


Var hemma från jobbet två dagar (vecka 19) med feberliknade symptom och förkyld och matt...........Suck tradigt! Tur jag inte är sjuk så ofta. Vi avslutade vår tid på Nektarinen med att springa enligt tradition Nektarinloppet och vi i personalen var utklädda till olika Astrid Lindgrenfigurer. Kan inte riktigt förstå att vi inte ska vara på Nektarinen mer, overklig känsla.


Nytt projekt i kören, Irländsk Mässa. Vi började öva på det och jag kan i alla fall känna: Hinner vi att lära oss?? Tur att vi har den andra kören med oss så vi inte är helt själva denna gången. Sedan blir det lite sommarkör och en stunds uppehåll för att i höst sjunga med de otroligt duktiga och charmiga männen i Vocal Six, längtar #vocalsix

Vi hade även en körafton en lördag för någon vecka sedan, övning inför den Irländska mässan. Känner väl oss lite säkrare när vi var fler som sjöng. Avslutade kvällen med ost, vin och lite spontansång.


Möten och utbildningar på kvällstid, puh! Många funderingar inför kommade flytt av vår förskola, mycket hela tiden. Känner att jag längtar till juni månad för då är det kanske lite lugnare..........kanske


Veckan som gått hade vi föräldramöte på nya förskolan Kosmos. Vi på Nektarinen går i hop med Hållplats Berghusa och Förskolebussen och blir nog en av Ystads största förskolor. Vi hoppas på att det blir bra på den nya förskolan och att vi kommer att trivas. Men visst kommer det massa tankar om HUR det ska bli......... Vi stängde torsdag och fredag och flyttade och packade upp, flyttade, svettades, kliade oss i huvudet och funderade........Men vi var grymt effektiva och kom en bra bit på vägen. Fredagen var jag trött, suttit med Hugo på sjukhuset torsdag kväll 20:00-02:15, då Henrik bytte av mig. Hugo hade ramlat av gungbrädan och slagit i de ädlare delarna så de var svullna och röda......Kvällen och natten på sjukhuset var inte den optimala att vara där på för det var mycket folk och ambulanserna körde skytteltrafik med allvarligare åkommor än Hugos........Somnade kanske 03:00, upp 06:00 ZZZzzzz. På det igen med flytta, plocka osv. Ögonen gick i kors på mig, jag gav upp 17:00, då var de flesta kvar. Glad att vi blev bjudna på mat hos farmorn och farfarn, kände att att jag höll på att somna vid bordet. Hem, dusch, sooooooov (sov "åttakvartitimmen")


Igår var det dags igen, Lovisa klagat över halsont och igår morse kunde hon inte svälja, halsen röd och svullen och lite gult. Ringde vc som har helgmottagning, och fick tid. Halsprov viasde på halsfluss, så nu fick hon penicillin så det ska väl blir bättre. Satte mig i solen och bara va i går eftermiddag, skönt. Klippte gräs, åt goa "himmagjorda" hamburgare, glad att jag klippte klart gräset i går kväll eftersom det har regnat hela fm. Kanke inte världens roligaste att göra en lördagkväll men vår betydligt yngre granne klippte också så det var nog ok :)


Städat och tvätta toch röjt lite och i morgon öppnar vi vår nya förskola Kosmos och då kommer barnen, spännande..........


Veckan som kommer är det kören, handbollsavslutning med grill samt lite annat skoj.........


Trevlig vecka!
/A

Av Annika Skoog - 1 maj 2014 22:17

Det är vår, fåglarna kvittrar, och det är grönt överallt.....allt känns lite lättare. Ljust länge på kvällarna och korta veckor.....


Vad har hänt sedan sist. Jo mycket sång, vi hade en fantastisk konsert med kören den 24/4 i Öja kyrka. Temat var kärlek och vi sjöng sånger från musikalen Les Miserables, Andrew Lloyd Webber, Ted Gärdestad, Utan dina andetag(Kent), You raise me up med mera. Dikter om kärlek läste jag, Ulrika och Carina och som vanligt en fullsatt Öja kyrka. Vi var även förstärkta med två killar på bas och gitarr, samt en cello. Vackert och inte ett öga torrt. Kvällens överraskning bjöd min kusin Mikael på. Hade inte hört något om att han skulle komma och lyssna, rätt som det var satt han i en av bänkarna. Ändå en bit att köra (Tyringe) och det var extra roligt! Vi avslutade denna kvällen med ett litet Beatles medley, taket lyfte nästan. En fika i Herrestad fick det blir för kusinen innan hemfärd. Kul!


Härligt väder betyder utedagar och gräsklipp.....Ja jag hade nästan behövt slå det med lie, vi har mycket vårlökar i gräsmattan och jag vill inte klippa förrän de har blommat klart....Denna värmen har ju gjort att även gräset har exploderat och klipparn fick jobba hårt.


Vinkade även av familjen Milton, de åkte tillbaka till England och nästa träff blir till sommaren.


Traditionellt Valborgsfirande blev det med våra vänner längre upp i backen Anki, Simon Maja och Hugo. Grillat korv vid fiskeboden och ett glas rött till det :) Eldkoll vid scoutstugan, samt fick höra lite vårsånger, det saknar jag att sjunga in våren med de traditionella sångerna. Jag och Henrik firar 12 år tillsammans och 8år som förlovade, grattis till oss.


Idag hade vi fått en bokning med kören, kuuul! Vi sjöng på Sandskogens camping där de hade aktiviteter. Kul! Det gick bra, sjöng lite av det vi har i vår ryggsäck, dvs. Ted Gärdestad, Kent, samt några vårsånger så nu fick jag sjunga in våren med. Välkommen sköna maj!!! Vi fick även lite "gage" i from av lunch på ett av matställena i stan. Trevligt och generöst! Tack!


Jobba i morgon och hoppas kunna packa inför vår flytt till nya förskolan Kosmos. Sen är det helg igen, gillas!


Allt gott

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards