Alla inlägg under juli 2013

Av Annika Skoog - 29 juli 2013 14:41

Men jag är riktigt urusel på bloggandet, semester, sol, bad, grilla, simskola, träffa vänner........Ja så har väl den sensate veckan varit. Så så kan jag sluta blogga här.......


Men jag kan ju utveckla mitt skrivande mer än så, så här ska sommar och semester vara, total avkoppling på stranden, samt flera bad har varit från 20 grader i måndags till 23-24 grader i helgen i havet, riktigt härligt och vi har legat i länge i höga vågor, helt ljuvligt. Grillat har vi gjort både i Nybro vid fiskeludan med Fam. Milton som är hemma från England, och hemma med goda vännerna Micke och Anneli, alltid lika trevligt. Härligt att kunna sitta ute och riktigt njuta av sommarkvällen, denna natten höll nog 21 grader rätt igenom.........

Träffat kusin Mikael med fru Eva-Marie som kört ner med husvagn, lite strand, lite äta ute, lite fika här hemma som blev middag, trevligt.


Huset däremot ser ut som en katastrof, orkar inte städa på "riktigt" svetten öser av en i mängder, det får bli avtorkning av kök, dammsuga och städa toan.......Städa kan jag göra när det blir höst :)


Hugo gör framsteg på simskolan, han behöver det sista för att behärska simtekniken fullt ut, doppa huvud, vattenvanan behöver han inte träna mer på, han är mer under vatten än över.......Övat simtagen i vågorna med, hoppas det lossnar för honom, det här sista lilla är det enda som behövs.


Idag blev det ingen stranddag, mulet, men det kan vara bra att vila från stranden en dag. Vi har fått fin färg, vi har inte bränt oss, solskyddsfaktorn gör nytta :) Hoppas på fler fina standdagar så är min sommar total, avkoppling, sol bad och grill, supersommar .


Det var väl allt från nu :)


//A

Av Annika Skoog - 18 juli 2013 21:48

Ser jag, har inte uppdaterat på ett tag, men jag har i alla fall semester, har kunnat njuta ett par dagar på stranden. Så skönt och avkopplande. Vattnet däremot är svinkallt, 15 grader i går och 17 idag. Hugo badar ändå...... Jag och Lovisa badar inte, det lockar inte med de graderna, behöver ligga runt 20 grader för att jag å dottern ska bada.


Helgen var vi i Öjaby utanför Växjö och gratulerade barnens kusin, som fyller år senare i juli. Blev premiärdopp i sjö för våra barn, Hugo tyckte det var väldigt mörkt, på gränsen till äckligt........sen gick det bra.

Städdag i söndgas, det var ändå mulet så vi missade ingen stranden dag. Sjöng i lilla Borríe Kyrka på kvällen, sommarsånger, vår lilla kör. Fick beröm för fin sång, alltid kul! Nu blir det ingen mer körsång förrän i höst, kan ju hoppas på ett samarbete med 25 årsjubilerande Vocal Six under hösten, hade varit jättekul.


I måndags var det då dags, Gyllene Tider i Ronneby, mina och Ingrids ungdomsidoler, kanske inga jag lyssnar på idag, men så mycket nostalgi. Jag och Lovisa körde upp efter simskola,lunch, avlämning av Hugo hos pappan på jobb. Lovisa och de andra tjejerna Andrea och Emma var inte jätteimponerade, de väntade på Sommartider, vilken inte jag tycker är deras bästa, en de dansade loss. Vi, jag och Ingrid var mycket nöjda med kvällen, de var nästan bättre 2013 än 2004...........Sov hos mormor, hem under fm, simskola med Hugo, sedan gjorde vi inte mkt mer den dagen, vi var ganska ZZZZZzzzz, man blir sliten av att gå på konsert.


Lite färg har jag fått, har blivit två dagar på stranden efter simskolan. Solen är stark, lätt att bränna sig i början, man känner sig lite fräsch i alla fall, hoppas det håller i sig. Kalas för farfarn i går, trevligt.


Hoppas ni njuter av er semester! Det gör jag :)


//A


Av Annika Skoog - 9 juli 2013 22:51

Ja semestern då, nedräkning denna veckan, tre dagar kvar om man räknar morgondagen. Vi är på Abrahamslund, en annan förskola över sommaren och jag brukar jobba en vecka under sammanslagningen. Vi har väldigt lite barn, någon sjuk, någon extra ledig. Hoppas det fina vädret håller i sig.


Vad gjorde vi mer i Sölvesborg? Blev inte så mycket uppdaterat, flitigare förra året då jag uppdaterade varje kväll. Fredagen startade vi i Hörvik hos härliga familjen Hedberg, en familj som jag hade på Klockskogen i början på 90-talet......Längesedan, så kul att träffas. Mycket prat och gamla minnen, kul!

Lunchade på stan med "Mommo" (mormor), sill och potatismos på sillabåten, så gott! och barnen åt hamburgare, härligt vid vattnet och i strålande sol.

Åkte tuff tuff tåg, och lekte på lekplats och strax innan vi skulle köra till Norje körde vi inom Ritva för "pep-talk" inför kvällen, samt toalån.......


En mysig kväll hos våra kära vänner Ritva & Thomas, med tacos å öl, snacks, vin och en härlig kväll på deras altan, ljum och somrig. Thomas och barnen kollade film och åt godis, jag och Ritva hade utekväll. Vi stannade till på torget för att lyssna till ett tjugomannaband som heter "We are from Barcelona", vilket ös och vilken energi. Sedan gick vi mest runt och pratade med folk........Sedan var klockan 02:00, och det var slut på stan...........Hemma hos Ritva satt vi en stund ute, så härlig natt, i säng 03:30 (den gamla hon kan fortfarande). Tyvärr blev det inget besök på Hällevikslägret denna kväll för det var inget som föräldrar eller anhöriga skulle komma och titta på, men på söndag blir det.


Lördagen var man lite trött..............Men upp och fixade till sig och sedan ut på stan för Medeltida Marknad och det tog nästan hela dagen. Tornerspel, häftigt, de var duktiga. Sedan hem till Norje och jag, barnen och mamma cyklade till Norje Boke, Sunnansund för en pizzakväll. Sedan var vi rätt möra efter en sådan fullspäckad Killebom.


Söndag, Hällevik, längesedan man var där. Friidrott på Lägret som är där, Lovisa ville träffa Elvira och det fick hon. Varmt, så det blev ett besök på stranden i Hällevik. Det blev även BAD för mamman och barnen, skönt men kyligt.

Jag klippte mammas gräsmatta, barnen tog mormor med sig till Havsbadet i Norje för svalkade dopp. Hemfärd på eftermiddagen, och grillat med familjen. Så nöjd med denna Killebom, har träffat mina fina vänner, pratat med vänner och bekanta på stan och bara haft det fint! Saknar den lilla hålan emellanåt, men det hade nog inte blivit detsamma om jag flyttat tillbaka så det är nog bäst jag bor kvar här, så jag kan komma tillbaka under sommaren och njuta!


Som sagt nedräkning, tre dagar kvar! Längtar!


//A

Av Annika Skoog - 5 juli 2013 08:05

Härliga Killebom och härliga vänträffar. Gårdagen började i Sölvesborg med smådjursutställning och ponnyridning. Återkommande inslag, massor med gulliga djur och man fick rösta på det gulligste. En sväng genom staden som dessa dagar sjunger av liv, sång, folkvimmel, och massor av kända ansikten.

Lunch hos mamma och sedan steg värmen från att gårdagen var lite kylig i vinden när solen gick i moln så blev det åskkvavt under eftermiddagen. Har kollat mina väderappar i telefonen och flera av dem lovade regnskurar under sena eftermiddagen och tidig kväll.........Lite oro för grillningen under vällen, men men det går ju att sitta inomhus med.

Inom en stund hos mammas grannar, där Nina och Kevin var hemma hos hennes föräldrar/ Kevins mormor och morfar. Grannar som bott där sedan mitten av 80- talet, alltid kul att träffas och barnen gillar Kevin, snart 2år.

25 grader visade termometern när vi körde till Anders och hans pojkar Melker och Kasper, inga regn moln i sikte, det kändes bra inför vår planerade grillning. Alltid kul att träffas, vänner sedan 15 år tillbaka. Så kul att träffas och barnen kommer fint överrens och har börjat lära känna varandra. Lovisa tycker det är lite synd att det inte är någon tjej, men de kommer överrens ändå. Spelar mycket tillsammans och lite samma spel.
En mycket trevlig kväll hade vi och vi grillade och satt ute till klockan var cirka 21:00, helt vindstilla och ljum sommarkväll, snälla stanna här nu sommar. Barnen roade sig och vi satt och pratade, en härlig kväll och INGET regn, det gillas!

Fredagen börjar vi i Hörvik med träff hos en familj som jag hade på Klockskogen för väldigt längesedan, men så kul att träffas.
Lite mormor tid, sedan blir det en sväng till Hällevikslägret för att hälsa på Elvira, sedan träff med Ritva och Tomas, våra kära och äldsta vänner för lite mat och vin. Sedan utekväll på Killebom för mig och Ritva, tjohoho ? Samt övernattning, vi hoppas på en kul kväll, oddsen är rätt höga för det.

//A

Av Annika Skoog - 3 juli 2013 22:54

Äntligen Killebom, härligt! Vi har varit i Sölvesborg och marknad hela dagen. Tradition som man får hålla fast vid, viktigt för både mig och barnen. Det blev många timmar och man sitter här nu mör i kroppen och det är värt det, kul att kunna gå och hälsa på var och varannan och träffa gamla vänner, klasskompisar, gamla barn som jag haft i förskolan(som själv fått barn), så kul!
Hårfläta för Lovisas del, samt hårfärg för de båda, marknad med div. inköp, karuseller, sockervadd och köpemat i parken, i år med fd. Kollegan Inna som trevligt sällskap. Rätt som det var var klockan 15:00 och vi fortsatte gå runt och träffa fler folk.
Avslutade dagen med ett snabbt besök hos vännerna Ritva å Thomas för kaffe lite prat, samt en vända till Linda, fd. Kollega, alltid kul med en pratstund, mycket att prata om.

Nu sitter jag på mammas altan, jag och barnen har cyklat en sväng efter en grillad korv i Norje. Njuter av lugnet och känner att vi har det bra, avkoppling trots späckat schema, vi gillar det och det ger mig och oss en massa må bra :)

Tankarna på pappa kommer emellanåt, speciellt då vi är här i Norje, tomheten har funnits där sedan juli 2011, medan nu är det så definitivt att han är borta, saknar honom och den gamla pappan som fanns, friska, starka pappa, hoppas han har det bra nu .

Nu laddar vi för nästa Killebomdag.

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Skapa flashcards