Alla inlägg under juni 2014

Av Annika Skoog - 29 juni 2014 15:51

Gör ett nytt försök att koppla bloggen till facebook, står att den är kopplad, men den visas inte i min status.....


Ser om detta funkar, hoppas ni har en fin söndag....


Av Annika Skoog - 29 juni 2014 08:37

Ja att jobba innan semestern då, känner att bloggandet är katastrofalt dåligt och har bara hunnit med ett enda blogginlägg denna månaden, dåligt! Trodde ju att juni månad skulle blir lugnare, jo det har den ju varit men samtidigt har det varit rätt bra tempo här med. Känner att nu är det verklig nedräkning inför semstern, veckan som kommer jobbar jag bara måndag och tisdag, sedan ska vi på bröllop när Jessica och Christian gifter sig onsdag 2/7, därefter Killebom med allt vad det innebär, och framförallt för min del blir det ju alla fina vänträffarna som just nu går mot sitt slutskede i planeringen, krävs en del planering för att hinna med. En 50-årsuppvaktning blir det med, kusinen fyller år och han skulle ha trädgårdsfest med öppet hus, passar jättebra. Kan känna att denna veckan är en "längtevecka", att gamla vänner betyder så mycket och det ska bli kul med träff igen.


Mannen fyllde år i fredags, han är inte som jag som gillar uppvaktningar.......Så det blev lugnt firande med grillat på uteplatsen, mysigt med taket där.......


Vad har annars hänt sedan sist? Vi har besökt Sweden Rock, och även om vi inte har biljett(inte riktigt min stil, även om vissa band hade varit kul att se) och det är ju numera tradition. Traditionsenlig träff med Susanne och Sebastian och Isabell, samt att Susannes nye kärlek Pär och hans barn kom ner för dagen. Kul! Kul att de har träffats och blivit ett par, känt varandra i många år och nu efter att de båda separerat har de funnit varandra. Grattis!


Satt i bilkö på E22:an på väg hem från Sweden Rock, kom därför sent till den Irländska mässan vi hade i kören, vår kör och de andra körerna. Vi kände att det var tur med förstärkning denna gången då vi vi bara var tre stycken från Vokalensemblen......Rätt så fina sånger, men vårt krut la vi på kärlekssångerna i april........

Har sjungit i sommarkör med, Lovisa har också varit med, kul. Vi har träffats några gånger i scoutstugan i Nybrostrand(de renoverar prästgården, så sommarkyrkan har varit i scoutstugan). Sjöng på kvällsandakt/grillkväll i onsdags och det kom massor med folk, vilket förvånar mig lite.......En onsdag mitt i veckan, kan det vara hamburgarna som lockade ;)


Fick samma kväll som vi sjöng på grillkväll besök av min kusin Mikael och ena dottern Jonna, de hade varit på Österlentur och kom förbi på fika och prat. Kul!


Midsommar har vi firat här hos oss, trevligt med vänner här! Familjen Lidström från Sölvesborg kom under eftermiddagen, då vi drack kaffe och åt tårta. Anneli och Micke kom till lunch och då åt vi sill på uteplatsen. Grillat på kvällen, med bägge familjerna, en härlig dag, trots några regnskurar......

Dagen innan midsommarafton var jag ledig, handlat och förberett, bakat tårta, städat, och på kvällen hade jag bestämt att jag skulle åka till Öja kyrka och lyssna på "En lisa för själen". Det är jag glad att jag gjorde, så fantastiskt vackert med fyra röster a capella. Paula, Maria, Torbjörn och Stefan. Gåshud så vackert det var......


Ikea i går, vi handlade mörkläggningsgardiner, sist vi var där var de slut......men nu så......Ja lite annat smått och gott blir det alltid.......


Idag får jag tvätta lite, gå igenom vad vi ska med oss till Sölvesborg/Killebom. Lägga fram så jag bara kan packa ner på tisdag. Avslutar sommarkören här ikväll i Herrestads kyrka med Mässa i kvällston klockan 19:00.


Får se om jag uppdaterar under veckan under nästa vecka, ska försöka.


Trevlig semester om ni har det. Jag har lite nästa vecka, sedan jobba hela vecka 28, sen semester i fem veckor. Skönt!


Allt gott!

//A

Av Annika Skoog - 3 juni 2014 22:11

Med tanke på hur få blogginlägg det blivit denna månaden så  betyder det hektisk månad, med trägårdsarbete, sjukdom, utbildnng kvällstid, körträff, både vanlig och med lite tilltugg/vin, föräldramöte, flyttat med jobbet till ny förskola, mer sjukdom plus penicillin, möhippa, avslutning handboll/skapa och sjung/scouter, brolopp med tillhörande beök i hemstaden och vänträff......


Nu är det juni och det förväntas lugna ner sig, ialla fall lite....... Ja var ska vi börja? Helgen var trevlig med Sölvesborgsbesök och massor av härliga måbra träffar, tankat på det kontot en del, strax dags för besök igen, både nu till helgen och vecka 27..... Åkte upp i fredags, träff med mormor på eftermiddagen, samt fina vännerna Ritva och Thomas, Hannes och Elvira på kvällen, gillade och mös.Tyvärr utan vin för min del......Alltid trevligt att dricka vin i goda vänners lag, men det får vänta till Killebom :)

Broloppet för barnen på lördagen, bättre organisation detta året, sprang första etappen över bron, sedan en sväng på Kaninholmen, och tillbaka igen. Nöjda medntrötta gick vi till Glassbåten där de fick gratis glass efter loppet. Var kvar en stund i Sölvesborg och gick en sväng. Lovisa fyndade två par converse på loppis, nöjd tjej. Hugo köpte lego(oväntat, not :)) träffade en del andra vänner med, kul. Inom Anders en kort sväng på hemvägen för att säga hej och att stämma av inför sommarens träffar, Killebom och Tosselilla.


Avslut Skapa och Sjung i söndags, de sjöng och berättade en saga om en drake, Hugo och två till spelade trumma Avslut scouter med lekar och tävlingar, Lovisa läger i sommar, spännande. Handbollsavslutning förra söndagen med grill och handbollsspel i sand.


Vi tog ut Jessica på en möhippa med, bestämt att hon skulle fika hos oss. Kom ut här och vi fikar och rätt som det är dyker Catarina och Malin upp, hennes min där var obetalbar :) Bubbel här, samt bubbel och ostbricka på tåget. Hade en kväll på Boulebaren, med spel, drink, god mat, stopp på Lilla Torg, samt mycket skratt. De gifter sig den 2/7, ska bli så kul md bröllop!


Vi är i gång på tredje veckan i vår nya förskola Kosmos, mycket nytt, lite rörigt, vi har inte kommit i gång riktigt, barnen klarat flytten bra, de är nöjda med sina nya lokaler/saker. En flicka hade sagt till en kollega till mig att: "Jag tycker jättemycket om att gå på Kosmos, jag tycker här är jättefint och jag ska gå här tills jag dör". Jag tyckte det var ett bra betyg. Vi är ett nytt arbetslag, en del har jobbat innan, och det har tillkommit nya.  När vi har landat blir det säkert kanon, vi har en bit kvar, men hittar lösningar hela tiden med rutiner och tider och hur vi ska lösa saker lättast. Nu idagarna monterar de ner modulen "Hajen", min arbetsplats aug2009-juli2012. Lite sorgligt, och mycket minnen med alla härliga barn och föräldar vi har haft förmånen att lära känna. En likadan modul, fast större monterar de ner där "Hållplats berghusa" varit. Rätt intressant hur de monterar ner den i mindre bitar och kör i väg den och hur allting kan fungera med el/vatten och avlopp.


Men nu är vi inne i juni, sommarmånaden och har räknat ut att jag har 21 arbetsdagar kvar innan semstern, det känns rätt ok! Denna veckan är fyra dagars vecka, nästa vecka är jag ledig fredagen, v25 jobbar jag tre dagar, v26 jobbar fem dagar, v27 jobbar jag två dagar, v28 fem dagar sedan semester i fem veckor gilla!


Skänker en tanke till en ung kvinnas familj, hon förlorade kampen mot cancern, haft hennes barn på Klockskogen, hemskt, finner inga ord, så ofattbart. Skriver det igen ta hand om varandra, livet är skört, ta inget för givet, värdera och uppskatta varandra, en dag är det slut.


Allt gott!

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards