Alla inlägg under mars 2014

Av Annika Skoog - 23 mars 2014 20:32

Känns som om det är på söndgar mina blogginlägg brukar komma......


Ja en ganska vanlig vecka har det varit, var på provtagning med Lovisa för att se om de hittar ngt hon är överkänslig/allergisk mot. Kan ta upp till två veckor innan vi får svar, hon är bättre i sin mage när hon använder lakosfritt......Fortsättning följer....


Bästa vännen Ritva fyllde år i måndags, ringde och grattade. De hade haft en skön semstervecka i Afrika, Dakar. Thomas jobbar där så de hade åkt och hälsat på honom, ljuvliga bilder. Vi bestämde även att de kommer ner till oss i påsk, med god mat, övernattning och massa mys. Längtar redan kära vänner.


Bästa systern Susanne fyllde 40 år, fyra nolla :) i torsdags. Ringde henne redan på morgonen, samt la ut en fin bild på fb. Hon hade haft en bra dag, som hon avslutade med middag på restaurang med sin kärlek och ett gäng glada barn. Grattis till ER! Ses nästa helg då kommer vi upp och gratulerar dig och Sebsatian. Kul!


Körövning i torsdags, sjunga fina kärlekssånger till den 24/4, lägg detta datum på minnet, Öja kyrka. Mycket i kärlekens tecken, bröllopet mellan Anneli & Micke nu i mars och bröllopet mellan Jessica och Christian i början på juli, härligt!


Jessica var här i dag, hjälpte henne att texta inbjudningar, klänningsbekymmer, Skypat med Marie i England(min svägerska, sömmerska) om klänning, mönster, beställa, sy in med mera med mera. Men säga vad man vill om tekniken, men den är bra, vi satt vid en varsin "padda", Marie på Skype i min telefon från England och vi kunde prata alla tre :)


Ved är hemma och nerplockat i källaren, städat, melodikryss löst, njutit av helgen!


Ny vecka nya tag. Nytt schema på jobb......Växjö och fira syster å systersonen till helgen, vi är med som publik i barnprogramet Amigo Grande på fredag, vet dock inte hur mycket vi syns?


//A

Av Annika Skoog - 16 mars 2014 20:49

Glömmer nästan bort att blogga, känner att jag inte riktigt har lust, samtidigt som jag vill blogga för att jag gillar det skrivna ordet och att uttrycka mig i skrift.


Våren är här! Ljuvligt! Även om det säkert blir ett bakslag och blir kallt och ruggigt så finns det hopp nu, solen skiner och fåglarna kvittrar och det luktar vår ute, luften känns ljum. Har kommit igång med lite promenader igen, vilket känns mycket bra, ska försöka att gå vissa morgonpromenader med, skön start!


Mycket nu och för det mesta, livet rullar på, pusslet ska läggas och man ska få ihop vardagen med de olika delarna. Haft det lite små rörigt här hemma eftersom mannen blev sjukskriven och är fortfarande, han ska åter vara i tjänst den 24/3. Går inte in närmare på varför, men han mår bra nu efter omständigheterna.


Utvecklingssamtal med Lovisa och hennes lärare, stolta föräldrar och hon är duktig. Hoppas det fortsätter så, det underlättar om man inte behöver lägga alltför mycket tid på inlärning.

Hon har börjat på scouterna med och hon verkar redan tycka att det är roligt, jag har själv varit scout när jag var i Lovisas ålder och jag kom ihåg att jag med gillade detta. Läger i sommar och övernattning i scoutstugan nu i helgen som gick, spännande!

Hoppas få ordning på Lovisa och hennes mage/prickar som kommer och går. Hon får nu laktosfri kost och känner sig redan bättre i magen, har inte ont eller mår illa, prover ska tas för vidare utredning..........Extra tänk med mat/såser/godis mm. Tur man är lite insatt i detta eftersom vi haft en del barn med laktosintolerans. Vi får se vad detta visar och hon kanske klarar mjök i tillagad form men inte i ren form........Fortsättning följer.....


Körövning och nya mål, vi övar nu till vår "En Lisa för själen" den 24/4 i Öja kyrka med kärlekssånger, blir fint! Blev nästan tårögd då vi sjöng "För kärlekens skull". Får bjuda in vännerna Anneli & Mikael till denna kväll. Jättefina sånger.


Hugo var på handbollscup i Hörby i lördags, jag och Henrik var med. Ja det är kul att se sitt eget barn och hur de spelar, de är ju små fortfarande men går in i detta med största allvar. Samtidigt måste de tycka att det är roligt utan att de har föräldrar som hetsar dem. Såg ju en del skräck exempel på detta i lördags (ej bland "våra" föräldrar), hur de gapar och skriker på sina ungar........De spelar inte på elitnivå........Har ju sett och hört detta i andra sporter med, hemskt! Killarna var nöjda, vann några oavgjort några, förlorade någon.........Hugo stolt över sin medalj. Uppe med tuppen, så när vi kom a hem var vi ganska möra ZZZZZZzzzzzzzz


Ny vecka, nya utmaningar, nya uppdrag.......Körövning även denna veckan, blir så ibland. Min bästa syster fyller 40 år!! (den lilla!!) på torsdag, grattis i förskott!! Herrejösses hur gick det till, att lillasyster fyller 40 år. Vi ska gratulera henne och Sebastian i slutet av denna månaden. Jag har redan köpt en fiiiin present, hihi :)


Ja det var väl allt från mig här och nu, ska försöka bli bättre på att blogga, just för att jag själv tycker att det är roligt att läsa, dels för att jag gillar att dela med mig.


Ta hand om Er!


//A

Av Annika Skoog - 3 mars 2014 18:40

Får ju ha en egen rubrik till födelsedags barnet med. Hade det i rubriken när Lovisa fyllde år, så får jag ha det till sonen med.


Traditionellt med frukost på sängen, samt paket, han hade blivit firad i skolan med där de sjöng för honom. Flaggan ute här hemma och farmor och farfar var här och gratulerade honom. Han hade beställt kebabpizza och glass med tresmak nu till kalaset. Nöjd kille som fått en del grattis via telefon och fb(jag la ut ett kort på honom)


Funkar inte att koppla bloggen till fb........


Fick en kommentar att det var alldeles för skarp färg i bloggen(för övrigt en jag inte känner), men läs inte min blogg då!!!! Kan tilläggas att jag inte publicerade den....


Trevlig kväll!


//A

Av Annika Skoog - 3 mars 2014 15:01

Ja det var den verkligen, befinner mig nästan i ett lyckrus fortfarande. Nu när jag äntligen fick lov att berätta om våra vänners bröllop. Det var ju som så här att en söndag för en månad sedan var en av mina bästa vänner hemma hos oss. Berättade att hon och sambon ska gifta sig i sommar, kul kul! sedan ringde Anneli (en annan vän till oss), och berättade att hon och Mikael ska gifta sig den 1/3. Det blev nästan lite för mycket för mig......... Så snart är det bröllop igen, mellan J&C, sommaren, vackert.  Nu är det officiellt med, bra för det är så lätt att försäga sig.


Tillbaka till helgen, lördagen var fullspäckad.........Melodikrysset i vanlig ordning, handboll med Hugo, hem och packade barnens saker för övernattning hos farmorn och farfarn, lunch, samt fix för vår del.......Lämnade barnen hos farmor och farfar och sedan på bröllop. Bröllop är alltid kul, en glädjens dag. Anneli och Mikael gifte sig i rådhuset 14:00 och från klockan 15:00 var det mingelbuffé hemma hos dem. Massor med god mat som de hade gjort, mysig eftermiddag, bubbel och vin. Jag hade bestämt med mina körvänner, att 16:10 går jag ut och möter dem utanför där Anneli & Mikael bor. Jag hade en överraskning för brudparet, att vi i kören skulle sjunga en kärlekssång till dem. Vännerna i kören ställde upp på detta och tyckte det skulle vara en kul grej. Anneli & Mickes miner var obetalbara när Stora Köpinge Vokalensemble stegar upp för trappan och de tittar på varandra, ungefär som "Vilka är detta" "Är det några du bjudit?" "Jag vet inte vilka detta är". Jag hade förberett några ord till brudparet, men det blev lite blött i ögonen och väldigt känslosamt......Typiskt! Vi sjöng i alla fall "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad för Anneli och Micke, och det blev både jätteuppskattat och känslosamt. Torbjörn kompade oss på gitarr, fint!


Därefter iväg till gamla Willys, för bussfärd till Malmö med kören, de andra två körerna var också med. Mat på Malmöhus restaurang Wega, gott och trevlig samvaro. Därefter Malmö arena för att titta på Jesus Christ Superstar, med Ola Salo i huvudrollen, Mäktigt!


Hemma i Ystad igen strax efter 23:00, och sedan vidare till brudparet igen, för vidare samvaro och lite vin.

För att bli hämtad av Paula 08:40 söndag morgon, öva öva för att sjunga i kyrkan 10:30. Nu gick detta kanon, lite tips av Alvar som är sångpedagog, han har varit hos oss innan. Hemma lite senare under eftermiddagen, efter en extra färd på den skånska slätten. Städat och sedan kaffe med Jessica, sedan var jag ZZZZZzzzz


Idag firar vi Hugo som fyller 8 år, grattis store killen.


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards