Alla inlägg under augusti 2016

Av Annika Skoog - 14 augusti 2016 17:05

Ja det blev en liten tripp till Göteborg med övernattning och en tripp till Ullared med övernattning. Vi hade ju från börjar planer på att åka till Tyskland med övernattning i Rugen, vi hittade bra boende, men om vi åkte hem efter en natt blev det helt andra färjepriser och lite handla på det, tack men nej tack! Där kom Snål-Annika in, så det blev inget Tyskland. Sedan tyckte jag att vi kunde flyga till Stockholm, för det fanns billiga flygbiljetter med Ica-kortet, vuxen enkel Malmö-Bromma 474 kr. Billigt och bra, men de avgångarna som var riktigt billiga var ju slutsålda och fanns ju inte kvar nu som när vi skulle göra något spontant. Får kanske tänka om och boka tidigare till nästa sommar. Då blev det Göteborg och det är ju alltid trevligt att komma till den trevliga staden. Har massor med kul minnen från Göteborg, när vi varje år åkte upp ett helt gäng för att strosa på stan, samt gå på Liseberg. Det var ju i början av 90-talet när jag åkte i stort sett allt i karusellväg............. Då var det nog inte enda karusell som jag inte åkte. Vi var flera som åkte "allt", och Flume-Ride med tre män i fronten och hej och hå så blöta vi blev. Vågar ni åka allt fortfarande eller har ni med blivit fega?? (Magnus och Stefan bland andra). Kom ihåg att vi hade helt ont i magen efter de resorna för vi skrattade hela tiden......... Lite spännande att köra i Göteborg, där rätt som det är dyker upp en spårvagn. Vi strosade på Liseberg, åkte några karuseller, en hel del nya sedan jag var där sist. Mannen vann choklad i chokladhjulet. Checkade in på Kvibergs vandrarhem, gamla LV6, där mannen jobbat och gått utbildning inom det militära, lite nostalgi för hans del att komma dit med, samt kul för honom att komma tillbaka till Göteborg. Tog spårvagnen in till stan på kvällen för att äta, samt för att kolla stan.

Dagen efter körde vi vidare till Ullared. Ja jösses vad det stället har växt sedan 2001 när jag var där senast. Parkering, varuhus och affärer/restauranger har växt och är enormt stort. Fyndade massor, ingen kö när vi kom. Har ju hänt att vi behövt köa i timmar innan om åren bara för att komma in i affären. När Ge-kås växt så mycket som det gjort nu, krävs det nästan en övernattning i stuga/hotellet för att hinna med allt. Vi checkade in i stugan under eftermiddagen, samt gick en runda till på kvällen. Avslutade dagen med pizzakväll. Tog en sväng dagen efter med, innan det var dags för hemfärd, tur vi har stor bil..........

Besökte Halmstad på vägen hem, eller rättare sagt utkanten av stan. Henriks kusin med familj bor där, så det blev träff med dem, fika ute vid havet på Strandgården och massor med prat. Körde igenom Halmstad hem, har fina minnen från den staden med................

 

Fredagen packade vi upp och tvättade och fixade. Kände att jag i alla fall var kvar i semesterlunken och orkade inte laga middag. Vi körde till Marinan, men där måste man ju boka bord och det tänkte vi inte på när andan föll på. Det fick bli ett besök på Havsnära Fiskrökeri, gott, gott.

 

Vädret, ja vad har jag att säga om det...............Tradigt! Kalllt! Är sommaren slut nu??? Väderförståsigpåarna har ju lovat finare väder nästa vecka........Hoppas på några stranddagar till i nästa vecka, som är min sista semestervecka. Har tillochmed tre dagar helt ledigt själv, då barnen börjar skolan på onsdag och mannen jobbar..............Helt själv, njuta njuta!

 

Gårdagen var jag och några kollegor på en annan kollegas bröllop. Vi hade lagt ihop till present. Alltid vackert med bröllop och fint. Grattis Anna & Per-Henrik.

 

Dagen idag började ganska fint, solen stack fram och det kändes fint. Vi var på Löderups Strandbad och åt med Farmorn & Farfarn, samt Familjen Milton. Gott, gott! Dock regn när vi körde hem........... Nu ska jag bara luta mig tillbaka och göra ingenting.

 

Håll tummarna för en fin vecka!

Allt gott!
//A

Av Annika Skoog - 3 augusti 2016 14:46

Halva sommaren har gått och jag har inte bloggat en rad sedan veckan innan midsommar, förstår om mina eventuella läsare ger upp. Jag vet inte vad jag ska skylla på att jag inte skrivit på länge, tid har jag haft, det är väl lusten att skriva och flytet jag brukar ha när jag skriver som inte har funnits där.


Just nu är jag inne på min andra semestervecka, vädret har varit och är blandat, lite sol, lite moln och lite regn, med betoning på lite, inga större regnmängder. Så vi har varit vid stranden, hunnit med att motionssimma (bra där Annika), firat Isabell, barnens kusin, så vi var i Växjö en dag, mer stranden och badat, träffat släktingar till Mike (mamman å en systerdotter) som var här i Ystad några dagar, klippt vår häck, lite nytta har vi gjort, samt haft besök av bästa vännerna från Sölvesborg Ritva, Hannes & Elvira. En mysig dag med dem. Träff med fd. kollegan Madde i går kväll, med lite mat, vin å prat. I morgon väntar jag på tvättmaskinsreparatör eftersom vår knappt två år gamla tvättmaskin slutade fungera i söndags. Detta går på reklammationsrätten, samt en extra försäkring jag tecknade. Fatta hur jobbigt det är att inte kunna tvätta när man vill, tur det har varit många besök på stranden, så barnen inte behövt byta kläder alla dagar.


Midsommar, firade vi med våra vänner från Sölvesborg, Ritva, Thomas, Hannes & Elvira, trevligt som vanligt, men varmt. Vi satt i skuggan, i den 30 gradiga hettan, helt svettiga. Det blev grillat, gott vin och sitta ute lääääänge i kortärmat. Verkligen sommar och sällsynt på midsommar. Vi gick in strax innan 01:00, då regnet kom. Midsommardagen blev det bad i Nybro innan hemfärd för deras del. En mysig helg som vanligt.


Jobbat, jobbat de sista veckorna innan semestern är alltid lite tröga och sniglar sig fram. Lovisa fått fast tandställning, så nu ska väl alla tänderna få plats. Likadant som för min del, mina tänder fick inte heller plats, så jag fick dra ut fyra nya friska tänder för att alla tänderna skulle få plats. Detta har Lovisa slupppit, ont i tänderna de första dagarna, sedan har det funkat bra. 1½-2 år ska hon ha tandställningen.


Fick besked från juristen som sköter bouppteckningen och lägenhetsförsäljningen efter vår farbror. Lägenheten är såld, och det blev budgivning, bra och skönt att det klart och en sak att stryka från listan. Bara bouppteckningen som vi alla ska skriva under och sedan blir det då arvskifte. Vi känner ju allihopa att bara gör det klart, då vill bara ha det ur världen och slippa bekymmer. Vi råkade ju få parkeringstillståndet med oss hem(till gästparkeringen) och troddde i vår enfald att det skrivs ut ett nytt i samband med att det blir ny ägare...........Nej vicevärden ringde och efterlyste det...........Men det löste sig, han beställer nya. Kände mig lite dum, skulle klart ha ringt, men det var inga problem enligt v v.


Killebom, bom, bom. Fullt schema som vanligt, massor med vänträffar, både planerade och spontana. Ingrid med familj, min gamla barndomsvän träffade vi på marknadsdagen. Lite dåligt väder, men kul med träff som alltid.

F-I-L-A träff på torsdagen, gamla jobbegänget från Klockskogen, nu när Fredrik blivit Blekingebo igen kunde han också vara med, kul och som vanligt massor att prata om. Träffade Anders och hans pojkar på samma fik, en liten pratstund, vi fick dock iinte ihop vår traditionella grillkväll denna Killebom, trist och det är första gången på säkert 7-8 år som vi inte träffas.

Fredagen började i Hörvik hos Lisa, Martin & Helena. Så kul och trevligt med massor med prat, frukost å kaffe. Lunch med Pia i stan med "Richard en trappa ner", gott. Susanne, Sebastian å Isabell kom ner för dagen, kul!! Kvällen hos Ritva, Thomas, Hannes och Elvira, grille & vin, samt övernattning. Mysigt!

Lördagen, en stund på Medeltida Marknad vid Slottet, barnen bad i Monsun, fika hos Nina, Robert, Kevin å nytillskottet Loke. Alltid trevligt att komma "him"


Vecka 28 å 29 jobbade vi på Parkens förskola, sammanslagning. Gått bra, men lite barn så tiden går ganska sakta. Matmarknad med Anneli & Micke två dagar, testade olika rätter.

Hugo och hans lag spelade i Åhus beachhandboll 16-17/7. Trötta med nöjda kom dem hem med ett brons, bra jobbat med så många lag.


Hoppas resterande veckor av semestern blir fina, och att det kanske blir någon dagstur. Hade planer som gick i stöpet, vi var ute för sent med att boka för biljetterna var slut till det billiga priset. Typiskt när vi ska göra ngt, ja ja. Får ta dagsutflykt i stället.


Allt gott

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards