Alla inlägg under juli 2011

Av Annika Skoog - 31 juli 2011 12:21

.......väderprognoserna har lovat fint väder i veckan som kommer, tjohoo!!

Men jag tror inte riktigt på det förrän jag ser det, och är på stranden, och njuter riktigt!


Igår gjorde jag nog inget vettigt alls.......... vädret var tradigt som vanligt, jag kände mig off som vanligt, var bara hemma och gjorde inget alls......

Jo körde lite snabeldrake, men det räknas  inte.


Idag da?? Jo vädret ser ju lite bättre ut, men det har regnat en skur :(

Gräset behövs klippas, har växt som bara den, men det går ju inte att klippa när det bara regnar hela tiden........


Men hoppas nu att denna veckan blir bättre, och att jag kan finna lite avkoppling på stranden. Ska träffa goda vännerna Micke å Anneli på lördag, kuuuul! Äta lite kräftor, gott, gott! Susanne och barnen kommer hit under vecka 32, kuul, hoppas på goeväder med. Stranden, kanske Tosselilla, kanske Tyskland och grilla, sitta ute, tända ljus och dricka nått gott........  Hoppas hoppas.


Ha en fortsatt skön söndag

/A

Av Annika Skoog - 29 juli 2011 19:03

fick det bli dag. Jo det regnar ju........ Skitväder e vad det är.


Men perfekt städväder, samtidigt har jag känt mig off idag. Ingen ork, lust, eller glädje att göra något......... Ev. kommer reaktionen snart på riktigt på mig efter vad som hände när vi var i Sölvesborg/ Norje när vi var där v27........... Pappas demens satte fart på allt kan man säga och han är riktigt dålig. Han är kvar på sjukhus i väntan på särskilt boende och det kan ta tid med all pappersexercis, och alla turer kring allt.

Mina tankar är hos honom hela tiden, hur man mår?, vad han tänker? har han många klara stunder? Enl. personalen (som inte kan vara hos honom hela tiden)är han kvar i det gamla/förflutna....... Han ska hem till Norrland, det är hemma för honom nu (han har bott i Blekinge i 45 år). Men samtidigt måste man hela tiden tänka på att han behöver vård, mamma har vårdat honom i fyra år och nu måste sjukvården ta över.


Samtidigt berättar mamma att hon börjar tala om detta med pappas sjukdom för folk i Norje nu, lilla Norje är ganska litet, det bor ca 1000 personer där(jag kan ha fel) och alla känner alla, eller så känner man någon som känner den, och som är släkt med en tredje, eller så tror man sig känna alla och veta allt om alla. Trots detta är Norje helt underbart, litet, tryggt, havsnära osv, osv.

Men när något händer blir det gärna väldigt stort,  och när en historia om någon pratas om för någon annan kan folk vara lite vårdslösa med sanningen ibland, det läggs till eller dras ifrån och då får man inte en rättvis bild av vad som hänt.

Det är lite därför jag berättar litegrand om min pappa här i bloggen, just för att berätta hur det ligger till. Mamma känner likadant när hon träffar folk och pratar med dem, hon vill berätta om min pappa, hennes man att han har drabbats av den hemska sjukdomen demens, som tar ifrån en människa hela ens personlighet och värdighet. Alla mamma eller vi har pratat med tror inte att detta är sant, Kurt denna lugne, snälle, duktige, allmänbildade, "uppfinnarjocke" och teknisk kunnige man, det kan inte vara han!  Jo det är han, vill vill inte heller att det ska vara vår pappa/make som är drabbad¨. Vi hoppas varje morgon att vi vaknar ur denna mardrömmen, men tyvärr inser vi att det är sant:(


Jag dukade lite fint med tända ljus i detta höstrusket, och lite mysigt blev det. Jag vad ska man göra.......?? Hoppas på bättring, kanske nästa vecka blir solig och fin?

Ja så mycket sämre kan det väl inte bli.....


Ha en fortsatt mysig fredagskväll

/A

Av Annika Skoog - 29 juli 2011 14:15

Ändrar lite i rubrikerna, storlek och typsnitt


/A

Av Annika Skoog - 29 juli 2011 14:08

mellan städrycken sätter jag mig vid datorn och trycker och klickar lite. Lyckades få in vädret i Stora Herrestad i går kväll, inte illa! Därför kan det förekomma olika tester för att jag vill kolla hur det ser ut när jag skrivit ett blogginlägg.


Det regnar ialla fall inte nu, alltid något....


Återkommer

/A

Av Annika Skoog - 28 juli 2011 22:17

Bläh tycker jag om det........


Gårdagens strandvistelse var helt underbar. Ljuvligt väder, och vi hade det så skönt hela dagen på stranden. Barnen badade, lunch under parasollet, vi bestämde att vi skulle grilla och det gjorde vi. Satt vid "ludorna" och grillade lite blandat, vi hade tagit med oss olika. Jag hade bakat kladdkakor, tur att jag gjorde fler än en. Vi var fler än vanligt idag, Anne kom ut på eftermiddagen och grillade med oss. Sen kom en släkting till farmorn på fika, Börje. Gott om kladdkaka, och den tog slut! Kul att den var omtyckt, gjorde experiment, ingen blockchoklad eller kakao hemma, så jag provade med chokladdryckspulver, gott gott!


Men idag körde vi en sväng till Malmö på eftermidagen. Sambon skulle till Jula och Biltema, och det gillas att även Ikea ligger på samma ställe som Biltema numera. Jag och Lovisa gick på Ikea, och kollade soffor, och fina kök. Vi har två favoriter vad gäller kök, vita fina stora ljusa kök. Vi har idag vitt kök i och för sig, men inget stort.......

På Ikea hittar man alltid bra att ha saker. Ljus, underlägg till bordet, och löpare(två svarta och två vita) hoppade ner i kundvagnen......... Middag blev det också på Ikea, prisvänligt och gott.


Men det har lyckats regna hela dagen.......... Hoppas på bättre väder nästa vecka.

Eller kanske redan i morgon.


/A

Av Annika Skoog - 27 juli 2011 08:48

Äntligen skiner solen igen. Den tittade fram i går em, man kände hur mycket varmare det var. Skönt!


En trevlig em på midsommarängen, mycket prat, korvgrillning, dock uteblev kubben. Jaja, en avslappnad eftermiddag med goda vännerna Anneli & Micke, samt nya bekantskaper för mig  Peter & Rebecka, trevliga och enkla, inga tillgjorda, utan bara vanliga! Träffade även Maria med son, trevligt! Barnen lekte i skogen och på lekplatsen. Vi satt i gläntan och fick inte så mycket sol på oss, men det ser ljust ut  med solen.


Vi körde vidare från ett matbord till ett annat kändes det som. Vi hade bestämt att vi skulle äta stekt sill vid "ludorna" i Nybro igår kväll. Gott och sommar! Sitta där i den miljön och äta fisk, och se havet är så fint! Gott var det med.


Dagen kommer att bjuda på strandbesök, ser härligt ut, ska baka en kladdkaka och ta med mig. Vi bestämde grillning i Nybro igår, vi tar med lite olika kött att lägga på grillen. Bra med knyte när vi är många. Männen skulle arbeta där nere i dag, fin avslutning på dagen med grillat och lite allmänt mys!


Ha en härlig dag, hoppas ni kommer till stranden. Njut!


/A

Av Annika Skoog - 26 juli 2011 09:34

är det nog idag, solen kikar fram lite. Ser ganska hoppfullt ut inför dagen. Vi ska träffas på Midsommarängen, spela lite kubb, äta medhavd picknick och umgås lite. Anneli har tagit detta initiativ, med start förra året. Så då var det en händelse, i år en upprepning, och nästa år blir det en tradition. Hon skickade bara ut en inbjudan via FB, att kom till midsommarängen, tag med vad ni vill äta, vi spelar kubb och umgås lite. Enkelt och trevligt!


Hoppas nu på bättre väder så att man kan få tillbaka lite färg som man fick för några veckor sen. Kanske till och med bli lite brun, men nu ska man kanske inte ha några krav här.............


Tankarna på pappa finns här hela tiden, inte så konstigt kanske. Vi väntar på besked ang. boende och tillsvidare är han kvar i Karlskrona. Allt börjar väl landa så smått nu, även om jag/vi fortfarande tycker att att det känns overkligt! Men demens är en sjukdom som tyvärr fördärvar en människa och bryter ner. Tragiskt att se. Men han finns med mig i tankarna hela tiden.


Ha en härlig tisdag. Grattis till Isabell 9 år idag!

/A

Av Annika Skoog - 25 juli 2011 17:11

på detta jäkla vädret. Blir fruktansvärt rastlös, orkar inte tag i saker, och har inte lust att göra någonting........ När jag har semester vill ja ha sol, vara i Nybro, äta lunch under parasollet, sitta på stranden och småprata, barnen ska leka vid vattenbrynet, bada, äta glass och bara känna total avkoppling. Grilla på kvällen, och kanske sitta ute här och bara njuta, och känna att solen har tagit................. Men nu är det väl risk för att man rostar istället för att bli brun, grrrrrrrrrrrr!


Vi bestämde att vi skulle grilla i Nybro i lördags nu när barnens kusiner med föräldrar är hemma från England.........men det fick vi ställa in och grilla hemma i farmor & farfars hus i stället. Nere i Nybro var det full storm och regnet öste ner, värsta hösten. Vi hade en trevlig grillkväll ändå, trots att vi inte kunde vara i Nybro, där vi alla känner total avkoppling.


Nä fy vad jag gnäller........... Men det måste ju bara bli bättre vädermässigt, inte kan man hänga ut tvätt heller, jo jag gjorde ett försök idag, men efter några timmar fick jag hänga in den för det började ju att regna!!!!!!!


Hugo var på kalas i går em, tre timmar, jag är imponerad. Lämnade honom där 12:00, och det skulle hålla på till 15:00. Fullt med ungar överallt, och föräldrarna helt positiva och verkade tycka att det var jätteskoj. 20 barn var det där, och huset var normalstort. Men det hade gått så bra och det hade varit så kul. Jag känner bara puh! Har man kalas hemma och inomhus så känner jag max tio barn.......det räcker. Vi har haft utekalas för våra barn trota att de fyller år på vintern, men det har funkat bra. Hugo var nöjd, och han hade haft roligt och fått goda grillspett!


Nö fy vad jag svamlar om ingenting alls känns det som. Sitter å väntar på att sambo ska komma hem, för det blev bestämt att vi ska äta pizza med "klanen" i Nybro.......... Alltid gott å trevligt!


På återseende

/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards