Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

Ja nu var det ju det här med ett regelbundet skrivande.....

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer inte så mycket här.


Vad har hänt sen sist??? Säkert inte jättemycket, vi är ju inte den familjen som är uppbokade fredag-lördag-söndag, samt har aktiviteter alla veckans dagar, eller lever det där hippa livet med det fina yttre, det fina skalet utan här är det mycket enkelt och jordnära. Kan ju känna mig lite i underläge då jag läser vissa andra som bloggar, allt är sååååå mycket, de är sååååå lyckliga och allt går sååååå bra för alla, har de aldrig vardagstristess, misslyckas aldrig eller är hemma och bara "är".


Nåja, ska väl dela med mig av lite händelser. Upptäckte ju att jag ser dåligt på långt håll, samt även att jag ibland behöver läsglasögon(vid pytteliten text). Bokade tid för synundersökning och var beredd på att optikern skulle säga att jag behöver progressiva glasögon, man närmar ju sig de 50...... Men jag behövde inte det(än!!!), har skaffat glasögon som jag har vid bilkörning, föreläsning, bio, där jag behöver se på långt håll........ Det återstår att se hur länge det dröjer innan det blir progressiva.


Hugo har äntligen fått ordning på sitt nageltrång, som vi har hållt på med det. Sedan maj 2017 har vi varit på Nova vårdcentral, fotvård, Nova igen, lite bättre, fotvård, penicillin, tillslut remiss till kirurg i Malmö så det blev operation. Handbollsträningen har gått upp och ner för honom denna säsongen, men nu är han redo för spel och match sedan några veckor tillbaka.


Barnen har fyllt år, Lovisa fyllde 13 år den 3 februari och då var hon och jag på Emporia och shoppade, lunchade och fikade, nöjd dotter=nöjd mamma. Hugo fyllde 12 år den 3 mars, han skulle eg. spela handbollsmatch men den blev inställd pga. snöstorm. Vi firade dem på deras dag och hade kalas ungefär mittemellan för båda två med min mamma, farmor och farfar, Susanne(syster) och kusínerna, trevligt!


Ett rejält snöoväder drog in över oss här ner runt Ystad......Jösses vad det snöade. Här snöade det tisdag, onsdag, torsdag och fredag i vecka nio. Helt kaotiskt på vägarna, kallt -7, och snön som vräkte ner, i kom´bination med blåst blir vägarna nästan helt oframkomliga. Jag var hemma från jobbet torsdagen och fredagen. Skånsk vinter ska upplevas, gärna en bit från stan, lite öppna fält, lite svackor där det lätt bildas drivor......... Min pappa, norrlänning som han var och upplevt vintrar och massor med snö. Men de tuffaste vintrarna har var med om, det var de när han bodde i Hammenhög på 60-talet...


I morgon börjar påskveckan, barnen lediga från skolan, och det blir lite ledigt för min del med. Ingen handbollscup i Hilleröd detta året för Hugos lag. Vi hade det mycket trevligt förra påsken, även om jag var skeptisk eftersom jag gillar påsken för den är en härlig, kravlös högtid, mycket ledigt, vän/släkt träffar, åta gott och njuta. Det blir massor med vänträffar denna påsken, trevligt och det blir även en tripp till Växjö för firande av min syster och hennes son. Trevligt!


Ja det var lite uppdatering från mig, ska försöka uppdatera lite oftare. Tack för att du läser!


Allt gott ///A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 14 januari 2018 16:15

Nytt år nya möjligheter...... Ja vi får väl se hur det blir detta nya året, det känns alltid bra med det nya framför sig tycker jag och jag hoppas slippa sjukdomar och tråkigheter för mig och min närmaste familj.   Grattis bloggen som fyllde sj...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards