Alla inlägg under oktober 2014

Av Annika Skoog - 20 oktober 2014 21:56

Ja det kan man väl verkligen säga, såg att jag nästan inte bloggat på en hel månad........ Dåligt, men allt går i 190, trött som jag vet inte vad på kvällen. Tänkt jag ska blogga lite med, men sedan har jag tänkt, jag gör det i morgon.


Jag har varit lite låg och är det fortfarande emellanåt, har skrivit det innan och skriver det igen, livet är skört, ta vara på Era nära och kära innan det är för sent. Ni som har Era föräldrar i livet, pigga och krya, hälsa på dem, ring dem och träffa dem en dag finns de inte mer och då är det för sent. Jag fick i vecka 41 två väldigt ledsamma besked om att två unga människor lämnat oss, alldeles för tidigt och för mig ialla fall hastigt. Tände ljus för dem och tänkt på dem och deras resterande familj. Först Karin som jag sjungit med i Karismakören i Sölvesborg i många år, samt att vi ingick i "Glada Gänget" som underhöll på en barnomsorgens dag på Torget i Sölvesborg. Jag har fortfarande svårt att förstå att Karin är borta. Sedan Peter, vars barn jag har haft på Klockskogen under 1990- talet, och vi har även träffats de senaste åren jag och barnen har varit i Sölvesborg under Killebom. Träffade hela familjen i vanlig ordning i somras, att det var sista gången vi träffades visste jag inte då. Mina tankar går till deras familjer, att mista sin livskamrat, sin förälder hur går man vidare..........Det är fortfarande så overkligt det sätter i gång många tankar hos mig om livet, vad är viktigt? vad är värt att gnälla om?


Hösten är kommen, även om vi har kunnat njuta länge av härlig sensommarvärme och fina dagar. Jag gillar hösten, löv som faller, fina färger och höstlukten. Kura inne med tända ljus, favoritprogrammet började i lördags, Så mycket bättre, mysa i soffan. Även om jag fick se programmet i efterhand, så gick det bra.


Hade vänner på besök i lördags, trevligt och längesedan. Maria, Peter och Thilda på mat och prat. Lite trött på söndagen, dock inte på grund av för mycket dricka, antagligen "åldern". Redan nästa lördag blir det nya vänner på besök, trevligt, Anneli & Micke kommer då. Barnen ska på övernattning med scouterna (barnfritt ;) )


Börjar väl komma in att jobba heltid, känns som om man alltid är på jobbet, men det är ju trevligare när lönen kommer.....


Höstlov hade barnen förra veckan, nytt i Ystad bland annat att ändra höstlovet. Det har fått mycket kritik, värdelöst om man jobbar som lärare i annan kommun och har lov vecka 44, så har barnen vecka 42. Hoppas på ändring till nästa år. Henrik var hemma onsdag-fredag så barnen fick lite lov. Måndagen och Tisdagen var han i Stockholm och vi var hemma själva, jag njuter när barnen har lagt sig, har nog ett behov av vara själv, njuter med tv eller med att prata i telefon med en kär vän minst en timme :)


Ja det var väl allt från mig, var rädda om varandra.

//A





Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards