Alla inlägg under oktober 2016

Av Annika Skoog - 16 oktober 2016 18:52

Ja från att ha haft sommar till slutet av september slog det om till höst över en natt känns det som. Att kunna bada i havet den 16/9 är ju helt otroligt, och det var varmt 21 grader. Nu är det mer normala grader för årstiden, och hösten har kommit med blåst, regn, mörker men det är mysigt!


Ja vad har hänt sen sist?? Känns lite grand som om jag bara rabblar upp saker som hänt, eller saker vi gjort. Har läst bloggen från tidigare år, där jag skrev med lite eftertanke, och med en humoristisk känsla. Just nu får jag inte till den extra "knorren" av humor som jag önskar vilja ha med i min blogg. Det är väl för att allt bara rullar på, hinner inte med något känns det som. Jobbar, hemmet ska fixas, barnen ska skjutsas, läxor, möten, kören osv, osv. Tack och lov att barnen inte har aktiviteter fem dagar i veckan, plus helger..........Hugo har handbollsmatcher på vissa helger med start förra, då är det att kuska runt halva södra Skåne för att de ska spela ett par matcher, inte som innan att de hade s,k sammandrag och spelade flera matcher, utan nu blir det oftare i stället. Vi får se Skåne och många olika idrottshallar..........Var i Lund hela dagen förra söndagen, körde hemifrån tidigt och efter div. besök på IKEA, Lager 157, Harald Nyborg mm´var vi hemma strax innan 19:00, i helgen har laget också spelat, nästa gång i slutet av månaden.


Vår körresa till Prag närmar sig, lääääängtar, vi repar inför körfestivalen som vi ska medverka i. Vi ska sjunga några gemensamma och sedan ska vi framföra några typiskt svenska folkvisor. Mindre än en månad nu tills vi åker, ska bli så kul att se Prag, samt vara med på en stor körfestival. Återkommer efter den 13/11 med reseberättelse.


Min bil har varit på besiktning, inga anmärkningar, skönt. Så nu kör jag ett år till, är dock sugen på att byta.......... Men nej jag väntar nog.


Helgen har gott i ZZZZzzzzovandets tecken. I alla fall i går, helt väck och helt trött, ont i kroppen och febergräns fick det bli ryggläge och göra ingenting. Idag har jag varit bättre. Städat kylen och skafferiet. Klippt ner änglatrumpeterna och den stora hortensian och sätt in dem på vinterförvaring.


Ska försöka att uppdatera lite oftare.

Allt gott

//A



Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards