Alla inlägg under april 2014

Av Annika Skoog - 21 april 2014 17:31

Ja det kan man väl sammafatta påskledigheten med, påsken är ju rätt skön egentligen, ingen stress, inga "måsten", mycket ledigt och ofta fint väder och vänträffar och gooood mat.


Ja det har ju blivit sex lediga dagar för min del och tio för man och barn (om man räknar förra helgen med). Ja det har verkligen varit riktigt skönt med ledighet, fint väder har det också blivit och det har varit riktigt varmt och skönt.  Började ledigheten på onssdagen med en träff hos Jessica, trevligt som alltid och lite kläder med mig hem som hon inte kan ha längre, trevligt! Fixat och röjt i min garderob, och fått in lite nytt.


Skärtorsdagen tog jag kvasten och åkte till Blåkulla......hihi Det fick bli städat här hemma och barnen var på heldag på "Skapa & Sjung". På kvällen kom våra vänner Anneli & Mikael på lite umgås, äta gott, dricka vin. Alltid trevligt att träffas.


Långafredagen var vi hemma och tog det lugnt, barnen var hos farmorn & farfarn occh färgade ägg. Vi fixade lite här hemma, samt tog det lugnt.


Påskafton kom våra vänner från Sölvesborg, Ritva, Hannes och Elvira. Thomas fick jobba kvar lite till i Senegal så han kunde inte vara med. En ljuvlig påskafton, vi satt ute och fikade och mannen hade långgrill, gott och lite röda om "snudorna". En härlig kväll med härliga vänner.


Påskdagen, passade jag på att få lite färg om vinterbleka kroppsdelar, med min favritpodscast i öronen, Zettan och Fischers. Kvällen var det ägg och sill med mera hos farmorn och farfarn och fam. Milton. Trevligt!


Annandag Påsk idag  har vi tagit det lungt, Jessica kom på lunch och babbel Trevligt. Solen kom fram under em, passade på att njuta av den. Strax mat och nedvarvning inför morgondagen, slut på härlig ledighet och vardagen börjar igen. Skönt med fyradagarsvecka.

Rep. med kören i morgon och  med musiker

Scouterna fira St. Georgsdagen onsdag

Vi sjunger kärlekssånger i Öja kyrka torsdag 19:00, välkomna!


Sen helg igen.....


Allt gott!


//A

Av Annika Skoog - 13 april 2014 15:22

Ja så får jag nog döpa dem till, brukar bli bloggande på söndagen.


Veckan har varit ganska aktiv, ja det är de väl som oftast, veckorna..... Pratade om vardagspusslet i kören i torsdags, hur man pusslar och fixar och donar för allt ska gå ihop. Vad gjorde man innan barnen kom? Jag kom ihåg att jag hade såååååå mycket att göra, eller jag tyckte att jag hade det. Sedan kommer väl en fas i livet där man ser mindre och mindre av de här små liven för att tillslut vara glad över om man ser dem någongång överhuvudtaget.


Kvällsföreläsning Rytmik, lättsam och bra. Föreläsning och utbildning efter arbtestid borde vara förbjudna annars, du är inte specielt alert efter att ha jobbat hela dagen för att sedan kunna ta till dig ny information under kvällstid. Men denna var bra, lärorik och lättsam.


Körövning i torsdags, det börjar sätta sig. Fina sånger till vår kväll i Öja den 24/4, lite finslip till, sedan är vi i hamn. Spelade in med mobilen när vi sjöng, dels för att höra hur vi låter, dels för att ha till övningshjälp. Lurar i öronen och lyssna hjälper en en hel del. Samt lite kul att höra hur vi låter, jag måste faktiskt få säga att det klingar fint, även om jag får med alla pauser, omtagningar, tappade noter, fniss, prat med mera.

Lägger ut lite reklam för denna kvällen:

Var:Öja kyrka

När: 24/4, kl: 19:00 (kom gärna lite innan, det brukar bli fullt)

Speciellt inbjudna är brudpar, de som ska gifta sig under året, samt de som har gift sig. Vi sjunger sånger med kärlekstema, samt att några av oss läser dikter. Vi är förstärkta med två killar som spelar bas och gitarr, samt en kvinna som spelar cello.


Fredagen gick i ett, slutade tidigt, 12:30. Lovisa följde med en klasskompis hem för lek, samt att göra sig fin

inför kvällens skoldisco. Hämtade Hugo vid bussen, och han hann hem, då ringde hans kompis och ville att han skulle komma och de skulle leka och fixa sig inför discot. Så mamman blev helt barnfri några timmar, städade, lyssnade på musik (hög!), pratade telefon och hade en skön eftermiddag.

Senare på kvällen var vi ute och åt, jag och kollgorna. En trevlig kväll.  Lovisa och Hugo följde med farmor och farfar till Malmö senare på kvällen för att möta Oliver och Viktor(kusinerna från England) och deras föräldrar.........När jag hämtade dem vid 23:30 var de ganska trötta.


Gårdagen var lite tung, ja lite av hela veckan.......Årsdagen 12/4 då pappa lämnade oss och hur vi satt vak kommer upp i tankarna. Vad händer efter döden? Är vi bara borta? Jag vill inte tro det, det måste var något mer. Allt kan inte vara slut. Jag hoppas ialla fall att du Pappa har det fint i din himmel, att du kan titta ner på oss då och då och vara med oss. Vi tänker på Dig och saknar Dig. Solen sken även denna dagen som den gjorde för ett år sedan.


Middag hos farmor och farfar med familjen Milton i går kväll. Trevligt!


Idag har Lovisa och Hugo sjungit med Skapa & Sjung i Stora Köpinge kyrka. Barnens påsk, duktiga att sjunga, samt att det var ett barn som döptes. De fick en bok, samt påskägg efter vi hade ätit lunch i prästgården. Dagen avslutades med ponnyridning.


Nu är det lungt resten av denna dagen. Jobba kort vecka nästa vecka, måndag och tisdag. Skönt! Ledig onsdag-måndag. Det blir lugna dagar, vänträffar, påskmys. Härligt!


Allt gott

//A

Av Annika Skoog - 6 april 2014 20:20

Blogga eller inte blogga, det är frågan, jag har skrivit det innan och skriver det igen. Svaret blir nog ja!, även om blogglusten inte riktigt infunnit sig och tröttheten har segrat många gånger. Tröttheten är hemsk, somnar nästan sittande när dagen är slut, att kolla tv vågar jag knappt eftersom det tar max tio minuter så har jag somnat.


Förra helgen på lördagen körde vi till Växjö för att fira lillasystern som fyllt 40 år. Det blir en heldag.........Körde härifrån vid 09-tiden och var hemma igen runt midnatt. Men vi tar den dagen till kalaset. Trevlig dag!


APT i denna veckan och ett besök på den nya förskolan som vi på Nektarinen ska flytta till ,tillsammans med Hållplats Berghusa, samt förskolebussen. Vi blir den 19/5(om tidsplanen håller) Förskolan Kosmos, det är både spännande och lite skrämmande att vara med om att starta upp en ny förskola. Känns fortfarande overkligt att de lokalerna som vi besökte ska bli vår nya arbetsplats........


Vad är ok att skriva på sociala medier? Ja det är väl upp till var och en kan man väl tycka.......Jo det är det ju, men ibland lägger en del ut mer än vad folk kanske vill veta.........Jag själv skriver en hel del, men jag är noga med att inte lämna ut en enskild person(speciellt i detalj)........ Jag tycker inte att man behöver skriva i de sociala medierna om ALLT i detalj.  Ja det är ju tur att man kan låta bli att läsa det man inte vill med........I alla fall ska man ju tänka sig för både en och två gånger att det är väldigt många som kommer att läsa dem, just för att det ligger ute på nätet........Twitter kan du ju läsa utan att följa personen, FB kan du ju läsa vissa vänners kommentarer även om de kommenterar till en som inte är vän med dig själv. Rätt som det är hamnar den infon hos fel person...... Ja det var väl dagens fundering...


Övat i Öja i dag inför vår kärlekssångskväll den 24/4. Fina sånger, sjunga i kyrkan ger fin ackustik.


Lyssnat på Zettan & Fischers Podcast från Sölvesborg, alltid en höjdare, glad av att höra från Sölvesborg, glad av att höra "Sössboarjsdialekt". Synd att det blev störningar i slutet, men tekniken lever sitt eget liv ibland......


Ha en skön vecka, jag hoppas på en....... Hoppas även på mindre trötthet..

Allt gott!

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards