Alla inlägg den 19 december 2012

Av Annika Skoog - 19 december 2012 21:05

Berätta om en vän som bor långt bort......


Som vanligt har jag svårt att berätta om EN vän..... Mina nära vänner i Sölvesborg, som jag träffar alldeles för sällan även om det bara är cirka tio mil så blir det inte så ofta. Men Ritva, min vän sedan 25 år tillbaka och som jag hoppas får vara min vän lika många år till. Vi försöker att träffas så ofta det bara går, en nyårsfest står närmast! Vi längtar! Ingrid, "mellansyster", numera bosatt i Ronneby och Susanne lillasyster, som bor 20 mil härifrån, tur att det finns tekniska hjälpmedel att tillgå när vi träffas alltför sällan. De kunde ju bott ännu längre bort......


Nu har jag JULLOV!!!!! Jippi! Börjar jobba igen den 7/1, ska med andra ord inte jobba mer detta året.......... I morgon när barnen är i skolan ska jag fixa lite julklappar och lite annat, lär väl inte hinna allt jag önskar ändå!


I dag fick vi julklapp av vår ena kollega Marika, så fin! Ett ljus och en tändsticksask som hon dekorerat med tänkvärda ord, sånt kan jag bli jätteglad över, en gåva till mig som en vän gjort själv!


Fick pepparkakshusen klara i går kväll, fina om man får säga det själv, vet hur glada barnen blir och de barnen som får dem blir! Gjorde två barn glada under 90-talet med papparkakshus, de är i dag vuxna och blir nostalgiska när de ser husen på bild....


Känner ett inre lugn just nu, ledigt, så skönt, ska försöka att koppla av litegrand med. Även om de närmaste dagarna är bråda dagar, så måste man stanna upp, njuta och "fånga dagen", jag vet det låter som en klyscha men det är viktigt! Ta vara på dagen den kommer aldrig mer igen!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards