Alla inlägg den 5 december 2012

Av Annika Skoog - 5 december 2012 20:26

Berätta om vem jag var för ett år sedan.......


Ungefär den som jag är idag........Var nog dock lite mer "down" för pappas sjukdom och hur det skulle gå för honom och om och när han skulle få plats på särskillt boende, oro för hur allt praktiskt skulle fixas, lite oro för mamma, hur skulle hon fixa att klara allt själv med vad det innebär. Pappa är ju dock fortfarande dålig i sin demens, han blir ju inte bättre, denna sjukdom går bara åt ett håll, utför, även om det har varit rätt stabilt ett tag. Känner mig lugn nu, han är på ett särskilt boende sedan 28/12 2011, där han får den vård han behöver och är berättigad till.

När jag läser mina dagböcker mådde jag nog inte särsikllt bra, stor klump i magen av oro hela tiden. Kommer i håg känslan när jag såg att mamma ringde....Nu har det hänt ngt, eller nu har de fått för sig att pappa ska hem igen. Den oron är borta nu, jag tänker mycket på pappa och hur orättvist livet är, varför ska detta drabba honom och redan när han var 65 år??



Plusgrader i går, och minus och snö idag, här skiftar det. Men mysigt med denna snön, hoppas verkligen den får ligga. Min julledighet är beviljad, jippi! Jobbar sista dagen 19/12, och börjar jobba igen 7/1, ska bli så skönt. Behöver vara ledig, koppla av, laddda batterierna, njuta, umgås. Tar ut sista föräldraledighetsdagen på Lovisa, tungt.......Nu är hon stor:)

Vet inte vad jag tryckte på för någon knapp nu, texten blev stor........ jaja jobbat länge ikväll, så nu är jag nöjd med denna dagen!


//A

 

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards