Alla inlägg under maj 2015

Av Annika Skoog - 17 maj 2015 08:21

I går kväll hörde jag näktergalen, det är ett starkt vår/sommarteckan för mig. Trots att gårdagskvällen inte bjöd på några imponerande temperaturer, utan blygsamma 8-9 grader så hörde jag det bekanta fina fågelljudet. Nu ska jag väl inte inte sitta och skryta med att jag kan känna igen en massa fågeljud, men just näktergalen är specifik i sitt läte.


Ja vad har hänt sedan jag bloggade sist, det borde ju hänt massor eftersom jag inte haft tid att skriva känner ni kanske. Jo förutom vardagspusslet så är det väl inte jätte mycket, men kan ju tillägga att vardagen går lättare ihop nu när man är två vuxna på banan igen. Mannen Henrik då är tillbaka på sitt jobb efter tre månaders sjukskrivning, det har varit en pärs men nu får vi försöka blicka framåt igen. Tycker att januari till nu har gått fruktansvärt fort, men det kanske känns så när man har haft det tufft, att blickar man framåt och försöker se positivt kanske tiden upplevs som den går snabbare.


Vi var en sväng i Växjö en lördag i mitten av april för att fira syster och systerson som fyllde år i mars, sjukdom satte stopp för första tänkta firandet, men nu blev det av. Får passa på för det blir inte så ofta vi träffas numera.


Vi har firat 13 år tillsammans jag och mannen, på Valborg är det "vårdag". Den firades lite längre upp i backen hos vännerna Anki & Simon och deras barn. Traditionsenlig korvgrillning, och våra snälla män som kör så jag och Anki kan ta ett eller två glas vin. Kollat eld i Nybrostrand, härlig kväll. Barnen träffade massor med kompisar från sina klasser/skolan. En stund till hos vännerna innan det var dags för ZZZZzzzzzz Dagen efter sov jag till 11:00, herrejissus, det har jag väl inte gjort sedan tonåren, knappt på nyår att jag sover så länge(trots att vi ofta är uppe till både 04:00 och 05:00).


En trädgårdshelg hade vi vid första maj helgen och klippte, röjde, grävde, tippen, fram med utemöbler. Skönt att röja lite. Ett restaurang besök hanns med också, lite lyx i vardagen skadar inte..


Lovisa var hos ögonläkare, hon har ärvt sin pappas närsynthet, än är den inte jättedålig men den kan ju bli sämre. Hon ska bara bli överrens med sig själv om att hon behöver glasögon, och det verkar hon vara nu, nu kommer detta med att bestämma båge........


Vi blev inbjudna till en föreläsning på kvällstid, och detta skulle vara något jättebra. Jag ångrar inte en sekund att jag gick, om ni inte har lyssnat på Micke Gunnarsson, GÖR DET! Han är så klok, kom med massor som man bara kände ja just det, men så rätt, och hur gör vi hur beter vi oss mot varandra och våra barn......... Ett extra plus för att han är från Blekinge, heja heja!


Planeringsdag, med utvärderingsskriv under fm, och utmaningarnas i Limhamn under eftermiddagen. Kul! Vårt lag kom på en tredje plats, väldigt nära andraplatsen....... En kul grej som stärker genmenskapen och vi hade verkligen kul. (lite fångarna på fortet, lösa olika uppgifter i olika rum)


Lite tråkiga saker, Paula vår körledare har sagt upp sig.......Nu blir det att leta ny kör.......Verkar som´om jag redan hittat en ny, där man verkligen kände sig välkommen.......... Samtidigt att har jag full respekt för Paulas beslut, hoppas att vi håller kontakten och kanske det blir en sångträff nu i sommar.


Ja idag ska vi på Hugos handbollsavslutning, killarna spelar beachhandboll och sedan grillas det. Sedan är det en ny vecka, det går mot sommar och semester nu. Mindre än två månader kvar att jobba, känns helt ok.


Vi har varit i gång i ett år nu den 19 maj på Kosmos, helt otroligt vad tiden går. Förra året vid den här tiden höll vi på att flytta som bäst, ställa i ordning, bära, packa ur lådor osv....... (ingenting har hänt med gamla Nektarinen, den bara står, känns hemskt vår gamla arbetsplats)


Altt gott, det blir väl uppdatering om en månad igen........

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Skapa flashcards