Alla inlägg under mars 2016

Av Annika Skoog - 28 mars 2016 09:36

Ja det är en rätt så skön högtid, påsken. Massor med ledighet, träffas, äta och dricka gott, ha trevligt och umgås helt enkelt.


Det blev en kort jobbevecka med, jobbat måndag och tisdag, ledig onsdag, min sluta tidigt dag på torsdagen. Men fy så mycket tankar det har varit ang. min farbrors bortgång. Försökte börja någonstans i onsdags när jag var ledig, ringde några samtal. Kunde bocka av en del, men fortfarande massor kvar. Mamma ska till Fonus på tisdag, och det är bra och praktiskt att använda Fonus här nere, för att förmedla till Skellefteå. Tror mycket klarnar efter vi satt datum för begravningen, och efter det kan vi bestämma datum för när vi åker upp. Vet att vi har ett jättejobb framför oss........... men det måste göras, och vi har en månad på oss. Det är bara att sätta igång. Tur att det inte är ett stort hus som vi ska tömma utan bara en mindre lägenhet.


Skärtorsdagen, min sluta tidigt dag. Hem och påskstädade, och fixade undan. Skönt att ha städat och klart när vi ska ha gäster, bara att dammsuga och städa över toa innan gästerna kommer, samt förbereda mat.


Långfredagen, började den med magkatarr............ajaj. Tur det finns bra medi´cin, men fy så ont jag har haft denna gången. Innan har omeprazol hjälpt efter nästan första tabletten, denna gången tog det nästan till i dag innan det onda släppte. Men det är väl all oro hur allt ska lösa sig inför resan till Skellefteå, massor med frågetecken, hur lång tid ska vi vara där?? Känner att semsterdagarna ryker, då de här dagarna "enskild angelägenhet" inte gäller för om det är farbror/morbror. Inte så konstigt kanske att kroppen säger ifr´ån......

Vi hade en trevlig kväll här med vännerna Anneli & Micke, skönt att bara tänka på något annat, äta lite och bara sitta och umgås. Hade dock ont som tusan på kvällen, kunde lägga mig på sidan då det gjorde mindre ont.


Påskafton, solen sken och det var riktigt skönt. Magontet bättre, men lite ont emellanåt.........  Ritva, Thomas, Hannes & Elvira var här. Trevliga vänner från Sölvesborg, en härlig kväll.


Påskdagen, sommartid. Känner att min kropp inte gillar den omställningen. TRÖTT!! Hade varit bättre med ständig sommartid eller ständig vintertid, inte detta med att ställa om. Jag börjar nog bli gammal, har reagerat med trötthet i några år nu. Hugo och Lovisa sjöng i kyrkan med Skapa & Sjung. Efteråt lunch i Öja Smedja, en festlokal. Trevligt!

Hos farmor och farfar på em/kväll.


Dagen i dag görs nog inte många knop, njuta av solen, samt lite tvätt. Mycket bättre i magen, skönt!


Allt gott//A

Av Annika Skoog - 23 mars 2016 08:32

Har skrivit det innan och jag skriver och talar om det då och då. Men livet är skört och det kan växla snabbt. I måndags kväll fick jag det samtal som vi visste skulle komma, men inte när och kanske inte just nu.

Min farbror Kennet avled i måndags, vi visste ju att dagen skulle komma, men just nu mådde han ganska bra. Min mamma hade pratat med honom i söndags, och min ena kusin för några dagar sedan. Men efter ett fall, fick han ett hjärtstillestånd och avled på sjukhus.

Just nu åker massor av tankar och hur vi ska gå tillväga genom mitt, Susannes, och mina två kusiners huvud. Vi, hans närmaste anhöriga bor här nere i södra Sverige, allifrån 150-130 mil dit vi ska, enkel resa...........Ena stunden funderar jag på hur vi ska ta oss dit, flyga ena sträckan, hyrbil hem, lämna den här inom samma företag, bila upp och ner.......Jäääätttelång resa........Sedan för att pendla mellan begravning, bouppteckning, tömma lgh, sälja lgh, ta hand om saker, avsluta konton mm, betala räkningar för att slippa inkasso mm, hur går man tillväga, enklare om det inte varit 150 mil enkel resa. Börjat kolla flyg, priser, boende mm. Lär nog bli många samtal, hoppas på bara en resa Skellefteå tur och retur för att kunna hinna med allt då........ Vi har några vi känner i närheten, i Kåge och i Kusmark, om vi skulle behöva hjälp med något. Har även ringt till Kennets grannar och meddelat hans bortgång, samt vicevärden i föreningen som Kennet bodde i.........


Idag har jag tagit ledigt, för att umgås med barnen som har påsklov, känns som om det blir några samtal här i fm..........hade ju inte räknat med detta alls just nu eftersom han kände sig bra och pigg. Frissan för klippning i em blir det också. Kort jobbedag i morgon, sedan är det påsk. Massor med vänträffar och massor med ledighet. Familjen Milton kommer till Sverige i kväll, barnens kusiner med föräldrar är hemma från Birmingham. Kul att träffas, de har inte varit hemma sedan i somras, så det ska bli extra roligt att ses. De är hemma i nästan tre veckor.


Nä nu tag tag i lite måsten, få se hur långt jag hinner........


Allt gott

//A


Av Annika Skoog - 20 mars 2016 19:38

Ljuvliga dagar hade vi förra veckan, flera soliga ljumma med utevistelse på jobbet, samt en liten kaffestund i solen efter städningen i torsdags. Den första kaffestunden på trappan i solen är nästan magisk.


Sjuka barn i omgångar(varför inte liksom), känns som om detta året börjat sjukdomsaktigt för barnen å mannen. Lovisa hemma för huvudvärk, ont i magen å illamående(jag misstänker mens på gång men det har jag gjort länge). Henrik tog henne till läkare för provtagning men det visade inget. Många som sökt sjukvård för samma åkomma. Hugo hemma några dagar denna veckan, ont i magen, och noll aptit..........


Handbollssammandrag var vi både på i vecka 9 och 10, Malmö ena veckan och Höllviken den andra. Jag och Lovisa var på IKEA, Lager 157 bland annat, samt veckan efter körde vi till Vellinge för att besöka Majalyktornas mecka, men utbudet trodde jag skulle vara större på Majas Cottage. Mysigt ställe, vi åt även lunch där.


Planterat penseeér och satt påskris, samt påskpyntat lite. Påsken står för dörren och det är nog den högtid som är mest "kravlös". Massor med ledighet, vänträffar/släktträffar/god mat, helt ok.


I går körde vi till Växjö/öjaby för att fira Susanne som fyller år i dag, samt Sebastian som fyllde år 8/3. Kul att träffas, även om det är en bit att köra. Men vi tar denna dagen till detta. Kör hemifrån på fm, för att vara i Växjö vi 13:00, och hemfärd cirka 19:30. Blir ganska många timmar vi hinner träffas. Barnen hungriga när vi körde hem, lämnade mormor och kom på att Ritva hade sitt kalas idag. Inom där och gratulerade och sa hej. Ritvas min var obetalbar när hon öppnade dörren, det hade hon inte väntat sig. Massor med prat, och en liten paus innan vi tuffade vidare., efter vi hitta´t en korv på Lasses(koav pau Lasses)

Idag har min förkylning brutit ut, har hängt ut lakan på tork, luktar underbart, vår! Bytt i sängarna och kureat mig. Serfram emot en kort jobbevecka, jobba måndag och tisdag, ledig onsdag, kort dag torsdag. Ledig och firar påsk i flera dagar, skönt!


Allt gott!

/A



Av Annika Skoog - 5 mars 2016 15:37

I torsdags fyllde Hugo sin första nolla, tänk att han redan är 10 år............... Tiden rinner i väg, helt otroligt. Mamman började 06:00, så han hoppade frukost på sängen denna dag, det fick bli till helgen. Vi hade firat honom med släkten, den 20/2, då vi firade båda barnen. Men det blev klart firande på kvällen med farmor & farfar. Hugos önskemat var baconinlindad kycklingfilé, med hasselbackspotatis och bearnaisesås, samt farmors dajmtårta. Lite grattishälsningar per telefon blev det med, nöjd Hugo.


Vi har fått ny lokal till vår kör och den invigde vi i tisdags kväll, vårsånger står på programmet. Blir så glad av de sångerna, nu går det mot rätt håll och det finns hopp i år med. Tänker också på kören i Sölvesborg, med vår otroligt duktige körledare NIsse som gjorde det riktigt kul att sjunga. Kommer fortfarande ihåg hans tips på hur vissa vårsånger skulle sjungas, lite svagare på vissa textrader och tänk på VAD ni sjunger, tex: "Se hur de silvrade bäckarna små, hoppa å slå", försiktigt........ljust........Ser honom framför mig i vissa vårsånger, en otroligt inspirerande körledare. Vi ska förresten sjunga vid Marinans våreld på valborgsmässofton, vet inte riktigt tid ännu. Det ska bli kul!!


Ett strandbesök med våra äldsta barn hade vi i onsdags fm, havet är vackert alla årstider, även om det var lite blåsigt. Fantastiskt jobb vi har, en fm på stranden, letade strandfynd, som barnen fick göra en varsin tavla av.


Hade min städdag i torsdags, innan barnen kom hem från Skapa & Sjung, sen firande av sonen.

Hade en extra öppning i går fredag, öppning två dagar i rad sätter sina spår, i går eftermiddag gjorde jag inte många knop, ZZZZZZzzzzzzzz. Ev. skullle det blivit en fika med Jessica, men det fick bli idag lördag, får i går kände jag hur sömning jag var. Hugo gick till kompis i går eftermiddag.


Härligt ledig lördag, melodikrysset i vanlig ordning, lite svårt i dag, men jag tror jag fick i hop det. Jessica kom på fika, trevligt och längesedan. Lovisa har kompis här i dag, de är ute och cyklar just nu. Hugos lag skippade träningen och gick och tittade på de stora pojkárna när de spelade match. Det blir sammandrag i morgon i Malmö, vi kör nog en sväng alla fyra, inte så långt från Svågertorp, så jag ocj Lovisa går en sväng på IKEA, och Lager 157.


I går såg jag på Skavlan, brukar se hans program, han har alltid intressanta gäster, Dagny 104 år världens äldsta bloggare..........Helt otroligt vilken krutgumma, undrar om jag bloggar vid 104 års ålder?? Jag tror ärligt talat att jag inte kommer att vara med så länge...........


Hoppas ni har en trevlig helg!


//A



Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards