Alla inlägg under juni 2013

Av Annika Skoog - 29 juni 2013 14:33

Är en av mina ungdomsidoler, nu när de ger sig ut på turné igen känner jag & barndomsvännen Ingrid att vi måste åka och se dem. Gårdags kvällen satt vi i telen och bokade biljetter, nu kan vi bocka av det, biljett till GT konsert, check :) Det är nog sista turnén med dem nu.... Det blir Ronneby som vi ska se dem.


Slutade tidigt i går eftermiddag, den spenderades ute i solstolen med telefonen i högsta hugg, nu planeras vänträffarna under nästa vecka. Logistiken sätter lite krav, men alla ska jag hinna med att träffa. Det blir att vi åker upp på tisdag kväll, så är vi på plats när det börjar på onsdagen. Killebom, som för övrigt firar 40 år i år, lite extra. Killebom har jag också lärt mig betyder, "Tullen vid bommen" och det fanns en tullbom på ett ställe i Sölvesborg för längesedan, därav namnet. Åh vad vi längtar, och snart är vi där :)


Lovisa var med en kompis i går vid stranden, och i dag är hon med dem på flyguppvisning. Barn kunde få prova på att flyga tillsammans med en pilot, får väl höra allt när hon kommer hem..........


Dagen har bestått av melodikryss, en sväng till staden där sambon fixat lite städ och glödlampsbyte på min bil. Tack, snällt! Ev. kör vi en sväng under eftermiddagen till Tomelilla......


Trevlig lördag!


//A

Av Annika Skoog - 25 juni 2013 21:58

Sedan är det semester på riktigt, ska bli så skönt, håller på att varva ner. Förkyld är jag med *ogilla*. Känner mig gnällig och tradig, hoppas jag inte får någon feber så ska jag nog fixa detta med.


I går kväll hade vi en underbar sommarkväll i Paulas (körledare) sommarstuga i Sandskogen. Vi sjöng lite till vår konsert 14/7 och därefter hade vi grill och vinkväll med lite andra körvänner. 15 stycken härligt sjungande vänner, vi sjöng lite andra sånger mellan tuggorna med, lät så fint. Vi pratade om att göra en konsert med denna uppsättningen, kul! En riktigt härlig sommarkväll, en kväll att minnas.


Nästa vecka är det Killebom och då är vi i Sölvesborg onsdag till söndag, möjligen åker vi upp redan på tisdag eftermiddag. Planerna börjar ta fart, vill som alltid hinna med att träffa "alla", viktigt och värdefullt för mig och numera en tradition. Har planerat in grillkväll med bästa vännen Ritva, och utekväll för oss två. Samt Anders träff och fd. kollegorträff Inna & Linda och även Lisa & Pidde....Dagarna är inte riktigt klara dock, men som jag längtar.


Känner lite bloggtorka, íngen riktig lust att skriva men det blir nog bättre.


Sambon och barnen var i Malmö och kollade på inspelningen av sommarlov, de nöjda och mamman fick vila förkylnigen när jag slutade tidigt idag.


//A

Av Annika Skoog - 22 juni 2013 22:33

Har inte uppdaterat på länge såg jag, mycket att stå i mycket omkring mig och inte riktigt haft någon blogglust.


Har firat midsommar här hemma med våra kära vänner Ritva & Thomas och deras barn Hannes & Elvira, en tradition sedan fem år tillbaka, en mysig sådan, med kära vänner, bara umgås, sitta och dricka lite gott, prata, skratta, barnen leker, spelar spel, de har längtat.

Vi började midsommarafton med att sätta upp förtältet till vår lilla husvagn som vi har på baksidan, en gammal Adria av årsmodell 1979 :) Perfekt övernattningsplats, den har vi haft mycket nytta av. Sillunch på vår uteplats, med en av våra grannar. Trevligt och gott! Fint väder med sol med undantag för en regnskur vid 15:00 tiden. Vi kunde därmed tillbringa hela midsommarafton utomhus, så mysigt på vår lilla oas på baksidan. Satt i solen med lite rose i väntan på gott grillat med goda tillbehör. Så härligt vi hade det, avslutade med jordgubbar innan det började blåsa och vi gick in.

Haft en skön avkopplande midsommardag med våra vänner, barnen ville inte åka hem, vädret härligt och vi njöt.


Ser fram emot en dag i morgon då vi är lediga, inget planerat, bara njuta, kanske lite gräsklipp framåt kvällen. Har kommit på att jag snart har semester, skönt. Ska jobba 12 dagar till, sedan ska jag njuta av min semester. Jobba hela nästa vecka, måndag och tisdag i vecka 27, sedan är det Killebom för hela slanten i dagarna fyra, träffa vänner och ha det trevligt, jobba hela vecka 28.........Det kommer att gå fort, det har gått fort hela denna terminen och det har varit en händelserik termin kan man ju lugnt säga, mycket har hänt och mycket har vi gått igenom. Men nu tar vi nya tag, se framåt, tänker på pappa i stort sett dagligen, och jag sörjer honon men man måste blicka framåt, han slipper lida mer nu, han har det bra, tufft för oss alla att se honom så dålig.......


Hoppas din midsommar varit fin.


//A


Av Annika Skoog - 6 juni 2013 10:29

Äntligen en dags ledighet, skönt och välbehövligt! Det har varit tuffa veckor och månader sedan pappas bortgång den 12/4 och strulet med vattenläckan på jobb som nu passerat sjätte veckan. Det är fortfarande inte helt klart och detta har ju som jag skrivit om innan påverkat oss alla i negativ mening men vi har ändå gjort det allra bästa för barnen så de har nog ändå inte tyckt att det har varit så jobbigt. Vi är så flexibla ?

Sista APT i tisdags, hemmom eftersom jag hade ledig eftermiddag och min förhoppning var att köra inom ICA kvantum där det var 30% på det mesta (de ska flytta till nya lokaler), men efter tjat på barn och lastade cyklar eller inte med till Nybro där de skulle vara hos farmor och farfar hann jag inte inom och fynda.......

Gårdagen gick som på räls, vernissage i Hugos klass med inledande sång och sedan var det mingel. Jobbat hela dagen med stängning, efter det handlat först lite Kvantumfynd, det var väldigt utplockat och sedan vanlig handling........Hämtepizza och hem och sålde barnens gamla cyklar, samt en cykelsits. Lämnade Lovisa hos kompisen Noemi för övernattning, plus en kopp kaffe där och landande hemma i soffan vid 22 tiden........

Dagen blir det lite städning, tvätt, trädgård, "bonden" måste inspektera sina grödor.......

Imorgon em blir det Sweden Rock, inte för det är min musik men häftigt för lilla Norje och Sölvesborg, så mkt PR....... fast jag måste erkänna att det hade varit kul att se Kiss i dag, de uppträder ikväll tror jag. Men i morgon kallar jobb, en liten stund i alla fall....

Njut ni sm är lediga idag!

//A

Av Annika Skoog - 3 juni 2013 22:11

Men som vanligt rullar livet på i 190, mycket överallt. Vi kan snart se ljuset i tunneln gällande vattenläckan på jobb, även om vi är inne på sjätte, (ja du läste rätt) veckan utan att kunna använda hela huset. Säga vad man vill om hantverkare, men dessa är då inte snabba, om jag hade anlitat dem hemma hade jag nog bytt nu.........Detta har slitit otroligt mycket på oss, men vi hoppas att vi kan använda hela huset från nästa vecka.


Bouppteckning var vi på förra veckan, jag, mamma och Susanne. Saklig och kunnig jurist, men omedvetet komisk. För er som inte träffat oss tillsammans kan jag berätta att det fick bli mycket titta ut genom fönster, titta i taket, rota lite väska. Sedan när allt blir för korrekt blir det komiskt, och sedan blev han lite "dramatisk" när han skulle benänma vissa ord eller siffror.... Men det blir så definitivt även här, sakta med säkert kommer pappas namn försvinna ut ur det svenska systemet, han är borta, och hans namn och personnummer. Lite tungt, men jag jag tänker på dig pappa, jag hoppas du har det fint där du är nu.


Känner mig som trädgårdsmästare som odlar, vattnar, inspekterar ägorna, potatisen och det andra vi har odlat. Jag tycket det är så kul, även om jag inte kan så mycket eller gör enligt konstens alla regler, men det blir nog bra ändå. Man lär sig av sina misstag..........Mycket trädgården blev det i helgen, en tur till Åbergs trädgård, nu vill man ju handla allt.........

Mary-Kay visning hos en som vi sjöng i hop med på lokala förmågor. Blev även sminkad, snyggt, diskret med det framhävde mina ögon. Det blev en ny mascara, ska testa denna. Men jösses så mycket krämer, det finns nog en kräm för allt.........Undrar om folk verkligen har eller behöver alla dess krämer, vi har kanske skapat detta behovet??


Varmt och skönt är det, hoppas det håller i sig, vill ha en fin solig sommar efter denna tuffa våren med allt vi  gått igenom. Semestern närmar sig, längtar!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards