Alla inlägg den 12 december 2012

Av Annika Skoog - 12 december 2012 20:46

Känner att jag måste skriva dagens datum med 12-12-12


Berätta om någon du saknar.....


Känns som vissa inlägg bara blir en repris av förra årets inlägg:)


Jag  saknar min pappa, den pappan som fanns innan demens fann honom. Min pappa är det bara skalet kvar av, han blir aldrig mer min gamla pappa som han var innan, han har stora personlighetsförändringar på grund av sin demens och all medicinering. Han har nog inte blivit jättemycket sämre under detta året, hans tillstånd är oförändrat.


Jag saknar min morfar, farmor och farfar, och min mormor som jag aldrig fick träffa (hon dog långt innan jag föddes) och jag tror och har på känn att hon och jag har många likheter, vi hade trivts bra ihop.........


Sen saknar jag Sölvesborg, denna fina lilla håla som man nog måste ha flyttat ifrån för att kunna sakna på riktigt och att kunna uppskatta när man åker dit. Mest saknar jag närheten till mina vänner och familj, även om det inte hade blivit "detsamma" om jag hade flyttat tillbaka. Jag saknar känslan av att kunna titta inom på en fika spontant hos min gamla vänner. Tur att det inte är längre än 10 mil bort........


Idag har Hugos klass och de andra två förskoleklasserna gått lucia, så fint och duktiga! Lite tårögt blir det, som jag skrev häromdagen, så lättrörd numera. En fin tradition med lucia, hoppas vi får ha den kvar i all debatt om pepparkasgubbarnas vara eller icke vara..........


Känns som det blir en kall natt, -15 visade utetempen på bilen när vi körde hem från fritids, -13, 5 nu, hyyyy ka!


Om man får lita på väderapparna, så ska det bli plusgrader och regn till helgen , ogillar!!!!!  Vill ha kvar snön nu när det snart är jul, så fint och stämningsfullt!


Jobba 5 dagar till, sen julledigt till 7/1, GILLA! Åka till Sölvesborg/Norje fredag/lördag/söndag gilla! Snart jul, gilla!!


///A



Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards