Alla inlägg den 24 december 2012

Av Annika Skoog - 24 december 2012 00:59

Mitt bästa julminne.....


Det är fortfarande jularna hos morfar, vi var alltid där och där fanns alltid julstämningen vare sig det var snö eller ej. Varmt ombonat och mycket mysigt med god mat, god fika och goda hemma gjorda karameller. Jag kom i håg att jag aldrig riktigt förstod de som inte visste vart de skulle fira jul.......Och med vem så alla blev glada och nöjda.....Jag kan förstå det nu med alla nya familjekonstellationer och olika traditioner.

Vi firade alltid med våra kusiner och min familj, vi var tio stycken, lagom och mysigt! Kan sakna dessa jular, även om vi har fina jular nu med, nu när jag har egen familj så får jag skapa nya egna traditioener som våra barn får ta med sig till sina barn.


Lille julafton idag, jag och Lovisa var i stan, förvånansvärt lite folk för att vara dan före dan......Men jag vet ju att en del firar jul idag, vi firade julafton förra året den 23:e med Henriks systers familj......Som för övrigt är på väg hit från England, de bör ha kommit till Ystad vid det här laget.......


Nu är alla klapparna inhandlade och inslagna, vi har ätit lite julmat här ikväll, jag känner lite lugn och ro, lite julstämning, det snöade under eftermiddagen med, mysigt! men nu är det plusgrader så det hinner väl smälta bort tills i morgon.........


Mamma och Susanne kommer hit i morgon för att fira jul med oss hos farmorn och farfarn, mysigt!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards