Alla inlägg under december 2018

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är så kul att läsa senare.


2018 är nog året som kommer att gå till historien som det mest väderskiftande. Vi fick riktig vinter i slutet av februari/början av mars, med massa snö, massa minusgrader, och spännande att ta sig från punkt A till punkt B på den skånska slätten. Vi hade en rejäl snösläng skärtorsdagen och påskdagen(slutet av mars). Har skrivit det innan, att skånsk vinter ska upplevas för att man ska förstå. Sen fick vi ju också den varmaste och soligaste sommaren på länge, 30 grader i luften och 25 i vattnet, tropiska nätter som höll i sig lääänge. Vi hade varmt och skönt in i mitten oktober, sen blev det kallt. Får se om vi får ett lika väderskiftande 2019?? Hoppas på en fin sommar och lagom mycket vinter.


Vi gjorde en resa till norra Sverige, min familj och min systers familj för att gå i vår pappas fotspår, samt  för att visa våra barn morfars hemtrakter. Vi var där när det är som ljusast, solen går inte riktigt ner, ljust hela natten, nästan magsikt. Där är så vackert, och vi behövde tanka lite norrländskt lugn. En upplevelse för barnen som fick se vart morfar hade bott, och hur det såg ut där, samt träffade vi pappas vänner sen förr, och det var ju med jättetrevligt.


2018 blev ju också konserternas år, jag såg "Wilmer-X" med familjen på "himmaplan" i Malmö, vilket ös, vilket bra liveband.

I september fick jag se mina absoluta favoriter "U2", på Royal Arena utanför Köpenhamn, så bra, vilken upplevelse, magiskt!! Jag var där tillsammans med Susanne, Pär och Paul, trevligt, trevligt; trevligt!! Alla fyra är riktiga U2 fans, allt var super, även om vi saknade vissa gamla låtar som "Still haven`t found" och "Where the streets have no name" bland annat, annars var vi sååå nöjda med konserten. Vi laddade upp med mat och vin innan konserten.

Månaden efter åkte jag och en kollega, Anna till Malmö och KB för att se "The Sounds". Vi hade en superkväll, lite vin å tapas på tåget in , gick och åt innan för att se och lyssna på en ösig konsert.

Jag och Ritva, min fina vän sedan 31 år tillbaka åkte till Malmö Live för att se och lyssna på "Anna Ternheim", mäktig upplevelse med Malmö symfoniorkester. Vi åt på italiensk restaurang tillsammans med Nina(syster till Ritva) innan konserten. Vi bestämde att vi tar AW i Malmö varannan månad med start i januari, trevligt!

 

2018 är även året där jag tog steget mot ett hälsosammare, lite lättare år, det kommer att följa med mig även under nästa år. Jag har nått mitt fösta mål, det är att slippa handla kläder i det stora storlekssortimentet mer. Numera kan jag handla klöder bland normalstorlekarna, och är 11 kg lättare. Grymt stolt över mig själv, även om det under hösten har stått still bitvis, och det var varit något kg upp, men mestadels stått stilla. Jag har satt upp lite delmål, och hoppas nå dem, även om jag tror att jag aldrig kommer att bli riktigt smal, men för hälsans skull och för ett bätte mående, nu kör vi så det ryker och hoppas att kunna gå ner mer under 2019.........

 

Jag hoppas att jag, min familj och alla mina/våra fina vänner får vara friska och att vi alla får ett bra och härligt nytt år.

 

Mina nyårsmål är: Att blogga en gång/ månad, samt att fortsätta mitt hälsosamma och lättare liv. Jag önskar Dig och alla andra läsare ett riktigt Gott Nytt ÅR!! TAck för att just DU läser!

 

Allt Gott!
//An



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards