Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Ett fint avslut

Av Annika Skoog - 5 maj 2013 21:20

Fick vi och pappa i fredags när det var begravning. Alltid en tung dag klart, det är ett sista farväl och döden blir så definitiv på begravningen. Klump i magen, hur kommer det att bli, jag som känt att min egen sorg har kommit i skym undan litegrand eftersom det är så mycket som ska ordnas rent praktiskt efter en begravning......Kommer allt på begravningen? Bryter jag ihop totalt? Hur reagerar barnen? Vi tyckte att det var självklart att barnen skulle vara med, att de skulle få ta farväl av sin morfar.......

En fin solig begravning blev det, vackra blommor vid kistan och vid sidan om. Min och Susannes konfirmationspräst talade fint om pappa, och vi kunde ta farväl. Fint och ljust, om än ledsamt. Hugo la en bil på morfars kista och Lovisa ville lägga en egen blombukett med blommor från vår trädgård. Tankarna på pappa finns där hela tiden och emellanåt när jag tänker på honom blir jag så ledsen för att han är verkligen borta, han kommer aldrig mera tillbaka. I nästa stund kan jag känna en frid, och att han har fått ro, han slipper sitta i rullstol, på ett boende, emellanåt helt borta, helt i behov av hjälp.....Var finns det värdiga i det?? Önskar man att någon skulle bli drabbad av det?? Nä verkligen inte, inte ens de man tycker riktigt illa om , inte ens de personer som när pappa blev riktigt dålig stod och flinade när man berättade om honom (ja det finns sådana)........Inte ens de personerna önskar jag drabbas, jag önskar bara att de fick en bättre förståelse och empati. Ja ja nog om det, jag tror att han finns någon annanstans nu och vakar över oss och ser till att vi har det bra, jag tror också att han inte är sjuk mer och han har det det bra.

Vila i frid älskade pappa, vi ses igen!


Underbart väder har det varit i helgen, gårdagen fick det bli städning, Hugo var hos kompis, lite ute och grillat. Vi åt inne men grillat är gott och en försmak av sommaren. Hoppas det blir en fin sommar, det börjar stiga temperaturmässigt, men vindarna är kalla.


Idag har vi fått massor gjort, ute hela dagen. Gräsklipp, tvättat trädgårdsmöblerna, fått de på plats och röjt uteplatsen, mannen sågade ner lite träd, röjde upp annat som ska till tippen så nu är vi redo för vår och sommar. Lite växter och blommor i urnorna med så blir här riktigt fint :)


Ha en skön vecka, den blir kort för en del i alla fall. Ledigt torsdag och ev. fredag.


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards