Alla inlägg den 9 december 2012

Av Annika Skoog - 9 december 2012 18:17

Berätta om min favoritlåt.....


Det varierar stort kan jag säga, för tillfälligt går min Spotify lista på repeat på gamla Smiths låtar, har inte lyssnat på dem på tjugo år säkert.......Jag får nog säga "This charming man" med The Smiths" är en favorit. Eller någon fin julsång just nu, En stjärna skiner i natt eller Koppången (som vi kanske ska sjunga helt accapella på midnattsmässan på julnatten). Jag lyssnar på så otroligt mycket musik, så det varierar med favoritval:)


De hade ju lovat snö..........Enligt SMHI skulle det börja snöa klockan 12:00, och 12:15 kom de första flingorna här..........Lugnt fram till 14:00 ungefär, sms och telefon  om det skulle bli något luciafirande i Stora Köpinge. Det är ju inget måste, men Lovisa hade sett fram emot detta. Valet och kvalet om jag skulle ge mig i väg, mannen körde till stan och tyckte INTE jag skulle ge mig i väg. Efter telefonsamtal med ena körledaren och hon var på väg från Bussjö med bilen full bestämde jag mig för att lasta mina två och köra........... Hann ut ur byn då kom den första drivan, tänkte jag kör lite till, blir det värre vänder jag. men det gick bra och jag har kört i värre snöstorm. Väl framme och det fullkomligt vräker ner och sen ska vi ju hem med..........(kände mig som dålig mamma som drar ut barnen på irrfärder)


Men det var värt alla snödrivor och snörök denna andra advent, Hugo och jag bänkade oss nästan längst fram, Hugo med Nintendospel och hörlurar och jag njöt av ett fint genrep för ovanlighetens skull sittandes i kyrkbänken.  Jag vet inte vad det är med mig nuförtiden, jag blir rent tårögd när jag ser mina barn gå lucia, så vacket, bara ljusen tända i kyrkan och luciatåget, så vackert! Korv och fika i församlingshemmet efteråt, gott och trevligt! Sen följde vi farmorn och farfarns bilspår hem, inte mycket mer drivor än på vägen dit, nu är vi hemma i värmen! Nöjda efter att ha sett ett fint luciatåg!


Hoppas min kära vän Ritva haft en lyckad öppningsdag i sin affär "Murarebackens inredning och antikt", så mysiga fina saker, åhhh önskar att jag kunde varit där i dag! Min mamma var där vet jag, hon sa att där var så fint och mysigt! Är ni i Sölvesborg  måste ni besöka denna mysiga affär!


Undrar hur vägarna är i morgon??


//A



Av Annika Skoog - 9 december 2012 00:08

Mitt favoritplagg......


Känns nästan lite "fjortisaktigt" att skriva om sådana banala saker som favoritklädplagg........I morgon vad blir det då, mitt favoritsmink:)


Jeans och vit tunika är absolut mitt favoritplagg, snyggt, fräscht, användbart!


Dagen har varit lugn,  febern,magontet och sviterna av nattens kassa mage är borta. Har ätit men inte med jätteaptit, ingen feber. Hemma och fixat lite, tömde ett lass med ved, fixat lite här hemma, lucialinnen som passar och inte passar, strykning och inhandling av nytt. Mangling av juldukar, nu är det bara granen kvar, men den får inhandlas lite längre fram.


Imorgon ska Lovisa vara tärna i Skapa och Sjungs luciatåg i Stora Köpinge kyrka, mysigt! De har lovat mer snö med......Hoppas vi kommer dit:)


Jag har "julat till" min blogg, några små snöflingor lyckades jag få dit, inte illa:)


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards