Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Bloggen Annika-Stora Herrestad 2år!!

Av Annika Skoog - 30 december 2012 17:09

Grattis till lilla Bloggen som fyller två år idag! Tack till alla trogna läsare, som gör att jag tycker det är roligt att fortsätta skriva och alla som lämnar ett avtryck i kommentarsfältet, det värmer otroligt mycket! Skiver mycket för min egen del och det kan kännas skönt att skriva ner det man känner och tycker. Att sedan jag får fin respons av fina läsare gör ju att jag vill skriva mer.


År 2012 näst sista dag, året har varit ett bra år överlag. Pappas sjukdom har stått ganska stilla, han har sämre dagar men överlag är han inte sämre än för ett år sedan. Vet ju dock att demens bara går år ett håll, men man får ta dag för dag, idag är pappa pigg och då visade han att han uppskattade vårt besök, medans han en annan gång kanske bara är jättetrött........

Vårt hus blev komplett i början på året, vi hade av olika skäl hallen kvar och trappan att renovera, och inte orkat eller haft lust att göra den klar. Mannen var i väg ett par dagar, då bad jag en vän att göra klart så att vårt hus kunde bli komplett. Vilken känsla när vi kunde använda hela huset och vi har plats här!

Vi har haft flera fina framträdanden med kören under året, sångerna vid livets olika skeden och vad meningen med livet är, samt "Kärlekens mirakel" var nog de finaste och mest tänkvärda, och alla konserter vid jul förståss.

Killebom i år var nog den bästa på länge, massor med vänträffar, med fika och grillningar med de finaste vännerna, värderar er mycket högt! Sommaren var bra, det blev mycket strandbesök för vår del, även om en del hävdar att sommaren var kass, men kollar jag almanackan så blev det många strandbesök och det var fint i augusti med.
Statist i Wallanderinspelning var jag vid två tillfällen, kul och intressant! Spännande att se hur mycket man ser i färdiga filmen av "sjuksköterskan Annika Skoog". Första filmen av sex nya släpps snart på bio, "Den osynliga mannen", där är jag INTE med, men film nummer två och tre som släpps på DVD kanske i mars är jag med:)

Två skolbarn har vi numera, åker buss och känns stora! Ojoj vad åren går fort......

Hugo har börjat spela handboll och Lovisa har börjat rida, lagom med två aktiviteter, får se om de fortsätter?

Som sagt ett helt ok år, hoppas att 2013 blir ett fint år! Att vi alla får vara friska, att pappas sjukdom inte går för fort utåt och att vi får vara med om många roliga och härliga saker.


De lediga dagarna har varit mycket sköna och välbehövliga, sovit länge och haft det gott! Var och blev klippt en dag, barnen hade kompis och var och lekte med kompis en dag, middag hos farmorn och farfarn, igår var vi hos goa vännerna Anneli & Micke och åt gott och drack gott, samt träffade deras lille nytillskott katten "Lennart". En mycket trevlig kväll, barnen övernattade hos farmorn och farfarn med kusinerna som är här över jul och nyår!


I morgon skjuter vi ut 2012 och skjuter in 2013 och välkomnar det nya! Hoppas vi får ett fint härligt år, har inga direkta löften, mer än att jag ska bli bättre på att göra klart saker, påbörjar mycket, sedan blir en del liggande, samt uppdatera min dagbok oftare för att det ska bli skrivit i nuet, att skriva i efterhand blir ofta att jag glömmer vissa saker och känslorna jag hade just då..........

Nyår firar vi med goda vänner i Sölvesborg, ska bli så roligt att träffas!!


Tack alla fina läsare som läser min blogg! Både ni jag vet och ni jag inte vet:)

Välkommen 2013!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards