Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Ställa fram......

Av Annika Skoog - 27 mars 2011 20:36

.......klockan en timme skulle vi göra idag. Jag glömmer det oftast på kvällen så det får bli på morgonen. Känner att denna första dag med sommartid försvinner litegrand........ Ja ja men det uppväger ju att det är ljust en timme längre, samt att vi går mot ljusare tider och vår å snart mot sommar. Härligt!


Dagen började med långfrukost, vi tog det lungt. Farfarn ringde på dörren strax efter tio. Hugo ville följa med honom till garaget, det är toppen för Hugo. Han å farfarn går där inne (å ute) och "rotar". Lite skruva, mecka, samt leka med katterna. Sambon körde in och tog hand om lite ved. Jag å dottern var hemma. Röjde undan lite, tvättade och hängde ut. Härligt soligt väder idag med, men kallt i vinden. Vi har bara haft 4 grader här, varmare i går......

Vi har varit ute hela eftermiddagen idag med. Barnen cyklade och lekte, jag räfsade gräsmattan. Vi körde in till Ystad senare på em, barnens cyklar med. Promenad vid havet, härligt. Längtar nästan efter sommaren nu när man blickar ut över havet. Vi gjorde revben i ugnen när vi kom hem, nästan sommarmat, grillat, så gott!!


Det börjar närma sig för klassfesten nu, vi är 16 stycken anmälda. Ev. är det någon till?? Jämn kamp mellan oss och 9C, de här klasserna har flest anmälda. Fick inbjudan till förfest idag. Trevligt!. Ska bli kul å träffas, kul att höra vad alla gör numera. Återkommer efter festen.


Ja en ny vecka står för dörren. Utevecka för min del, hoppas på goeväder.


/Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards