Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Torsdag-Lite regn-ledig eftermiddag-snart helg

Av Annika Skoog - 26 april 2012 23:19

Ja i stora drag kan man sammanfatta torsdagen så.........


Kort jobbe dag, det gillas. Var och besökte förskoleklassen med våra 06:or, som ska börja efter sommaren. Alltid trevligt, barnen tycker att det är spännande, och vi tycker att det är intressant och vara en stund i skolans värld, samt träffa kollegor som har jobbat hos oss, M och M och min handledare G som jag hade när jag gjorde min sista praktik på Edvinshem.

Hem och eldade i kåtan på Nektarinen, där vi även åt vår lunch, man luktar inte så gott, inte idag heller.......


Ledig eftermiddag, hämtat Hugo och tänkte köra hem och städa i vanlig ordning. Men tog tag i lite pappersarbete som God Man, i dag var det inkomstuppgift för pappas räkning för vilken avgift han ska betala på hans boende.........Vilka av hans extra pensionsförsäkringar som upphörde nu när han fyllde 70 år, och vilken som är kvar, vad den summan är på innan skatt........Ringde till den fondförvaltaren och ville att de skulle skicka det till mig, talade om vem jag var.........Ja då är det sekretessbelagda uppgifter.....Iockförsig vettigt och bra säkerhet annars kan ju vem som helst ringa och säga att de ringer för någons räkning och vill ha vissa uppgifter. Men det skulle lösas om jag skickar in ett registerutdrag där det står att jag är god man, och ett brev......... Tror att jag fick rätt på det hela tillslut, och sedan passade jag på att lägga in våra räkningar, aldrig kul. Vissa månader är det mer än andra, tur att vi inte hade huslånet denna månaden med, alltid något positivt:)


Bakade ett bröd som jag hade med mig i kväll, gott mörkt och lite nyttigt.......... Får bli mer av den sorten framöver. Det blev bara lite plockande och dammsugning, sen var det dags för middag, soppa för mamman. Går sakta men säkert. Har varit rätt så flitig med mina promenader med, står stilla på -3,5 kg........ Hoppas att det går mer neråt nu........


En långkväll med kören blev det, intensivt med "Joseph" sångerna, lite kläm börjar vi få på dem, all text och rytm är svåra på en del.......Vi dukade upp med fika mörka brödet, "grisar" och kaffe och te på glasverandan i prästgården där vi är och övar. Tända ljus och mycket prat, klockan blev 22:30........Lite mysigt att bara sitta och prata lite annat än bara körgrejer. Lite övernaturligt kom vi också in på, eftersom det sägs att det spökar där...... Paula vår körledare vill inte vara kvar själv, sist hon var det, och skulle sortera noter fick hon en känsla av att hon inte var ensam där..........Nu fick jag ståpäls när jag skrev det, spännande med onaturliga saker, samtidigt lite skrämmande


Fredag och kort dag, gillas! Det blir en tur till simhallen på em, om jag nu kan bada, känns som "roliga veckan" börjar nu, inte så bra att bada då. Men ialla fall får vi dit och handla simmärkerna de har tagit, så får det bli bad en annan gång. Lite lek för barnen hos kompisar planerat i helgen, ridning för Lovisa, får ta städet då, kanske lite vänner träff på lördag, en bra helg känns det som:)


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards