Alla inlägg den 11 april 2012

Av Annika Skoog - 11 april 2012 19:13

Påskdagen startade jag strax innan 09:00 i Stora köpinge kyrka, allmänt kallad "Hugos kyrka" eftersom han är döpt där. Vi sjöng med kören, vår kör och Himlaton, och Seniorkören. Så det blev lite besök i kyrkan, även om jag inte är så religiös, så tycker jag det är rogivande att vara i kyrkan, samt det är kul att sjunga där, det låter så fiint, bra ackustik!


Hem och fortsatte med fixa och dona på våning två. Vi höll på mer eller mindre hela dagen. Hann med att hänga ut lite tvätt med.


Sedan kom våra gäster Micke och Anneli, längesedan sist och som alltid en jättetrevlig kväll med många skratt, massor av vin, gott grillat (lamm och fläskfilé), potatisgratäng och sallad, och sås, en varm whiskeysås och klassiken kall bearnaise. Barnen gav upp strax innan 23:00, och gick själva upp och la sig. Vi satt och småpratade och hade mycket trevligt, och rätt som det var var klockan 01:30..........Många cykelturer kom på tal.......samt gömda snapsglas bakom gardinen, och denne man som gjorde det återkom i många berättelser, så roligt vi hade, hoppas att vi snart träffas igen.


Annandag Påsk ja då var jag lite seg........inte så att jag var bakis, det försöker jag undvika. Men trött, och vi höll på hela dagen med div. plock och sortering......fy för vad barnen har saker, puh! En kompis till L å H kom en stund på eftermiddagen och lekte lite. Hade en kraftig formsvacka på eftermiddagen innan vi åkte in till farmorn och farfarn, för lite ägg och sill, samt mat! Gotte! Så efter denna intensiva påskhelg var vi väldigt nöjda och väldigt trötta, duschade barnen och oss, sen somnade de på "tre röda", vi, eller jag i alla fall somnade jag först på soffan innan det var dags att krypa ner. Vi har sänkt madrassen på vår säng så den inte är så svajig mer, stor skillnad.


Kort jobbevecka denna veckan, gillas, jobbar till 17ti, 15:30on, 12:30to, 12:15fr, går ut hårt i början av veckan  och slutar tidigt mot slutet, gillas........ Vädret har ju varit lite si och så idag och igår, regnigt och blött, tradigt!


Ha en fortsatt skön kväll, vänner!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards