Alla inlägg den 22 april 2012

Av Annika Skoog - 22 april 2012 19:50

Fast tradigt väder....... Började söndagen i vanlig ordning på ridskolan, hon är fast Lovisa, längtar tills det blir söndag och hon ska upp i sadeln. Jag vet precis hur hon känner det, jag har varit likadan.....Jag och min kompis Ingrid bodde i stallet när vi var yngre, jag gick först på ridskola, sedan tillbringade jag all ledig tid i stallet på Ingrids morfars gård i Norje...... Rätt skönt att vi är i stallet cirka 09:10, lektionen börjar 09:30. Hon red helt själv idag med, jag kopplade på grimskaftet när hon travade, men annars fixar hon det själv.


Inneaktiviteter idag, barnen lekte och kollade film, jag bakade bröd som jag har fått recept på, mörkt, gott med både vetekli, vetekross, solrosfrön i så gott blev det. Gör nog ett till på torsdag då jag ska fixa fika på kören.


Mannen var och handlade hem mera ved, eller bränne som di sijor här........ Hem kom ett bra lastat släp, så på med jobbehandskarna och lastade av det, tar cirka 40 min. Skönt att ha det nere i pannrummet.


Efter middagen kände jag att jag behövde min motionsrunda, har promenerat varje dag  denna veckan utom igår, men idag blev det två rundor:) Hugo och Lovisa skulle följa med, så de fick på cyklarna och cyklade hela långa åkarrundan. Så nu sover de gott, och jag ska strax in i duschen och sen tror jag nog att soffan hägrar:)


Ny vecka, nya tag, utevecka, hoppas på uppehåll:) Kvällspromenaden var ljuvlig, solen tittade fram, nästan vindstilla, hoppas att det blir fler sådana kvällar......


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards