Alla inlägg den 1 april 2012

Av Annika Skoog - 1 april 2012 20:40

Ja ännu en helg har rullat på, i 190. Lördagen fint väder och sol, härligt men kyligt. Hängde ut lakan och lite annan tvätt, bra torkväder. Pojkarna till garaget, jag började röja på våning två, torkade ur garderoberna i hallen, hängde tillbaka alla dörrana, inte helt lätt med tre små gångjärn på varje garderobsdörr och vara hemma själv......Men skam den som ger sig, på kom de och avtorkade och polerade blev de med. Röjde lite som man samlat på sig, hamster som man är, jag samlar med jag tror att sambon är ett snäpp vassare på att samla och spara. Jag kan spara till en viss gräns, sen när jag väl röjer så åker allt mög för då vet jag inte vart jag ska lägga det eller vad jag ska ha det till.


Hugo åkte med farfar hem till deras och passade på att träffa kusinerna Oliver och Viktor, de var ju med i Malmö i fredags och hämtade dem när de kom med tåget från Kastrup. De tycker att det är så kul när de träffar kusinerna, blir intensivt nu  under några veckor sedan blir det inte förrän till sommaren......


Jessica kom på eftermiddagen och vi tog en fika/pratpaus, samt hade kul när Henrik sorterade gamla kläder som han sparat, jackor i  konstiga färger och former från 80-talet, bra om han ska på någon maskerad............Men det fick bli UFF för flera av plaggen.


Söndagen började även den med strålade sol och slutade med snö!! regn och lite hagel och ynka futtiga 5 grader, kallt så in i bomben. Vart tog vårvädret vägen?????? Ser inte så ljust ut om man tittar på påskvädret, blygsamma 5-6-7 grader, lite regnskur, solglimt, lite mulet.......


Lovisa till ridskolan, hon tycker fortfarande att det är jättekul, idag red hon en häst som heter "Musen". Jag höll lite i grimskaftet så Lovisa styrde själv och bromsade hästen. Farmor, Farfar och kusinerna kom och tittade när hon red *stolt*


Röjt klart på våning två, burit ner alla färgspannar, spackelspannar, limspannar, verktyg, en vagn(med verktyg), stolar, kassar, skräp, gamla lister, brädbitar, tapetbitar, annat mög som inte ska vara där, upp och ner, upp och ner så det behöves ingen extra promenad idag, och 30 min promenad med hästen och även lite jogging, det tar sig :)

Nu ska det städas av x antal gånger däruppe..........Först grovstädning innan vi skruvar ihop alla möblerna, vår sängstomme som ligger i Hugos rum........barnens skrivbord, skrivbordsstolar, hyllor och förvaring, saker ska bäras upp och sorteras, kastas osv......meeeen vi ser ljuset i tunneln och det är vi otroligt glada för............Det har ju varit denna sista delen i trapphuset som har halkat efter, och av många anledningar har vi inte haft ork eller lust till att gå vidare. Men nu fick vi hjälp med det sista, och det är vi tacksamma för, så vi äntligen kan använda hela huset.


Söndagen och helgen avslutades med middag hos farmor och farfar med familjen Milton, trevligt och gott!


Påskveckan, har påskpyntat, det lilla jag har. Några tuppar och mina gamla påskägg, samt ett påskris. Kort vecka med tre hela dagar och en pyttekort skärtorsdag, helt ok! Sen är det full rulle hela påsken, träffa Jessica och Chrille, gratulera pappa som fyller 70 år, Familjen Milton kommer, Anneli & Micke kommer, barnen ev. gå påskparaden, sjunga i kyrkan påskdagen..........Äta gott och dricka gott!


Ha en skön vecka med lite ledighet!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards