Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Annika Skoog - 19 juni 2011 22:53

Lördagen började med att vi sov länge, å länge för oss är 08:45, då ringde telefonen. Vi brukar ungefär sova till 07:30, så en lugn frukost intogs. Pojkarna körde till garaget, och vi flickor var hemma och donade lite, lite tvätt och plock. Lovisa lekte lite med en kompis, och jag röjde lite ogräs mellan plattorna utanför. Hann med lite mer ogräsrensning vid uteplatsen, där det på sina ställen hade växt rätt högt *ogilla*. Sist vi satt där var det inte så högt.......


Söndagen känner vi oss väldigt nöjda med. Jag fixade till mig och körde in och handlade frallor, sen var det dags för "taxiverksamhet". Hugo på kalas till I 11:00, Lovisa åkte med för hon skulle på O & F's kalas 11:30. Vi mellanlandade hos Marie, Coffe och Oscar innan de skulle på samma kalas. Hem och åt lite lunch, och grejade lite. Hämtade Hugo och iväg på nästa kalas hos "lille" Hugo, och där hade de bestämt att han skulle stanna och leka resten av eftermiddagen. Hem och samlade ihop grenar från häckklippningen, hängde ut tvätt. Sen kom Maja och lekte med Lovisa, samt en granntjej, Noemi. De lekte både inne och ute och fikade lite. Jag och Henrik var grymt effektiva här i trädgården, röjde ogräs, samt buskar och träd. Lastade allt trädgårdsavfall på släpen, för vidare transport till tippen i veckan.


Vi avslutade denna helgen och dagen med att äta tillsammans med Anki, Simon, Maja och Hugo på vår uteplats. Mycket trevligt och avslappnat, det spontana brukar bli bäst.  Lite gott vin hade vi gjort oss förtjänta av med.


Midsommarveckan som kommer, kort vecka för min del. Jobbar mån, tis och ons. Ledig tors, fixa lite inför midsommarafton. Då kommer bästa vännerna från Sölvesborg: Ritva, Thomas, Hannes och Elvira, vi längtar efter Er!


15 dagar kvar till min semester, gott!

/Annika

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards