Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Annika Skoog - 17 juni 2011 21:00

Har det varit både i går och idag, avsked, det ogillas. Det brukar kännas bättre med "På återseende", här märkt att flera här nere i Skåne, eller om det är specifikt för Ystad ofta säger "Hej så länge, eller Hej då så länge", det känns inte så definitivt och det låter fint på något vis.


I går hade vi avslutningsfest för Hajarna, alla barnen var inbjudna. Bio med biljett, popcorn i "biopopcornlåda" å läsk med sugrör från Mc Donalds var de supernöjda. Vi åt "köbepizza" och drack läsk, en lyckad fest.


Vi hade även sommarkonsert med Stora Köpinges församlings körer i Öja Kyrka i går kväll. "Intåg i sommarhagen". Innan dess hann jag nästan med att städa klart här hemma (inte gjort på två veckor, örke)...........

Vår kantor Louise som vi har haft som vik i ca 1½ år ska sluta, och detta var hennes sista konsert med körerna. Framträdandet gick bra, vi i vår lilla "Projektkör" framförde våra solosånger, två sopraner och två altar. När vi hade en sång kvar tar Louise micken och håller ett tacktal, och då brister det för henne, samt för flertalet i kören, inklusive mig själv, det blev så fint allt hon sa. Hon har fått oss allt utveckla vår sång, hon tycker själv att vi gått framåt mycket alla. Hon har fått oss alla att sjunga solo i fullsatt Öja kyrka, det var en pärs, men jag klarade det. Efter detta sjöng hon "Gabriellas sång" (från "Såsom i himlen"), såååååååå vakert, inte ett öga torrt........... Avtackade henne med ett halsband från oss fem i Projektkören.


Idag fick vi fina presenster från tre familjer. Två av dem har jag haft på Nektarinen sedan de var två år. Det blev för mycket för mig, när jag plockade upp den ena presenten, och där var ett foto på pojken som liten och han kom och kramades, då brast det för mig, då kom tårarna. Tack än en gång, vet att mamma L läser här, tack tack!


Nu har vi njutit av fredagsmyset, druckit ett glas vin och ätit gott!


Lite tv på det, barnen fick vara uppe lite längre, nu i säng.


Trevlig helg alla!

/Annika

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards