Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Annika Skoog - 13 juni 2011 21:39

Som vanligt har helgen rullat på i 190........ Slutade tidigt i fredags, hem och röjde lite, och packade inför Norje resan.


Sen var det dax för mig att fixa till mig lite, och fick skjuts in till Jessica för lite babbel och vin. Malin kom med, trevlig kväll, mycket skratt. Vi hade beställt bord på Store Thor, och där åt vi tapas, och drack rosé, gott gott och trevligt. Jag övernattade hos Jessica, för hennes sambo å son var i Mariestad hos hans föräldrar över helgen. Jag hade egen "kuppe"....... sov som en stock och det gör jag ju överallt, vaknar vid 06:00 av att en av deras hundar lyckas putta upp dörren och hoppar upp till mig och rotar till det och somnar........ Jag somande med och vaknade igen efter en och en halv timme med KRAMP i låret........ AJ!


Blev hämtad av sambon och barnen för vidare färd mot Norje, via Kristianstad för div. ärenden.

Besök på Sweden Rock är tradition nu, även om det inte riktigt är min musiksmak, jag gillar mer engelsk pop, indie pop. Vi har inga biljetter, men man kan gå runt vid området och titta på folk och handla i marknadsstånden. Vi passar på att träffa Susanne (syster) och hennes barn, föräldrarna, ibland träffar vi Bo å Berit (morbror å morbrorfru), och en och annan granne som vi bott grannar med sen vi var små, och dom bor fortfarande kvar.

Folk som vimlar runt, förvånansvärt lite skadegörelse och fylla som man ser, kanske beror på hög medelålder? Vi var en runda och gick på em/kvällen. Barnen tycker att det är roligt och spännande. Pizzamys med familjen på kvällen, jag körde och hämtade pizza med fyra barn med.......alla skulle följa med. Kackel i bilen.......... var ju bara förnamnet. De är goa med kusinerna!


Susanne och barnen gick och lyssnade på Ozzy Osbourne, som avslutade denna festival som för övrigt 20 års jubilerar i år. I Norje har den nog varit i drygt tio år. Jag, Henrik och mamma satt på altanen och lyssande på Ozzy, det gick bra det med. Pappa var trött och gick och la sig. Jag har inte skrivit om det innan och har varit i valet och kvalet om jag ska skriva om det det........ Men det är lite jobbigt för min pappa har fått diagnosen kärldemens/blanddemens. Det går väldigt upp och ner, ibland är det en bra dag och ibland är det mindre bra. Han kan vara virrig och upprepa sig och bli arg lätt och det är inte likt honom. Känns jobbigt att ha det så här, men vi får försöka att göra det bästa av situationen. Han känns lite för ung för demens, 69 år. Än så länge känner han igen oss, men det kommer ju att komma en dag när han inte gör det......... Denna sjukdom gör honom trött och matt. Vi vet ju också att det inte finns något botemedel, endast bromsmedicin. Men detta har varit en bra helg för honom, vilket är skönt för oss alla.


Söndagen gick vi till Gummagårdens gårdsbutik i Norje. Mysigt att gå och handla lokalt odlade grönsaker och jordgubbar, potatis.


Hemma framåt em, packade upp, tvättat, vilat en stund, och lite mat på det.


Jobbat idag och vi håller på att göra klart barnens portfolio och skicka hem deras saker. Lite nedräkning nu, jobbar hela denna veckan, men bara tre dagar i nästa vecka. Midsommar redan, ska bli kul att Ritva och Thomas och barnen kommer hit, vi träffades som hastigast  i Norje.


Morgondagen blir hektisk, öppna i morgon bitti (06:15), får väl snart krypa till kojs. Överflyttningssamtal med Lovisa inför förskoleklassen, Hugo logopeden, hem å göra mat, sen öva i Öja kyrka inför torsdagens konsert.


Ha det gott

/Annika

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards