Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Nu är det sommar!

Av Annika Skoog - 21 maj 2012 17:44

Igår kom sommaren på allvar, redan när vi körde till ridskolan, strax efter klockan nio var det varmt ute....... Hem och var ute i trädgården hela dagen. Men jag fixar inte riktigt när det inte fläktar och det är över 20 grader varmt. Jag börjar nog bli gammal, men jag har nog alltid varit sådan om jag tänker efter. Huvudet börjar bulta nästan direkt och det känns som om man ska kräkas.......Jag drack, men jag drack antagligen för lite. La mig under fruktträden i skuggan en stund, och fortsatte lite senare, då fläktade det lite. Vi fick en hel del gjort, gräset blev klippt, Henrik körde jordfräs där vi ska ev. så lite fröer så vi ska ha ett miniträdgårdsland. Fick röjt en massa ogräs i rabatter och runt buskar och jordgubbsplantor/smultron. Vi satte även ihop studsmattan vi fick av våra grannar för några veckor sedan, vi behöver köpa nytt nät och fjäderskydd. Men barnen kan hoppa lite ändå. Vi har vår hög med stockar som ska bli ved kvar, men det får vi ta i veckan, kanske. Ska ta och göra iordning på vår uteplats, med möblerna och göra fint.....


Utevecka denna veckan, solen har tagit, känns gott! Kurs i hjärt/lung räddning på jobb, det var nog drygt tio år sedan sist. Lite fix och trix innan det blir dusch och soffhäng, undrar vad Morgan och Ola-Conny ska hitta på idag:)


Men som någon sa eller skrev, det känns som man aldrig blir färdig här hemma.........När man har plockat, fixat, städat, donat så är det bara att börja om från början igen. Hur är det för er andra?? Antagligen samma, det tar liksom aldrig slut? Det är alltid något som hänger över en, eller något som ska ordnas, eller göras eller plockas med?


I morgon känns det som en lång dags färd mot natt ZZZzzzz, jobba, jobba jooba, till 17:00, hämta barnen och ta med dem en stund till APT, sambo jobbar över och farmor & farfar kunde inte hämta i morgon (och de kan istort sett alltid, väldigt tacksam över att vi har dem), sambon får hämta barn på mitt jobb, jag kör direkt till Öja kyrka för övning inför konserten på torsdag, tur Paula(körledaren) skrev: "Kom hungriga, vi mumsar på smörgåstårta i pausen", tack för det:) Känner mig nog rätt slut i morgon!


//A

 
 
Ingen bild

Ritva

22 maj 2012 15:18

Boka konsert fredagen den 6/7 kl 22:30 på stortorget (är vi vakna då?? :-)// Ritva

Annika Skoog

22 maj 2012 23:09

Ja jag bokar, klart vi är vakna. Bob Hund får vi inte missa:) Trallala lilla molntuss, kom hit ska du få en puss........ Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards