Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Fredagsmys och Twitter

Av Annika Skoog - 28 april 2012 09:49

Läste i dagens tidning om fenomenet "fredagsmys", om att det skulle vara något relativt nytt..........Kanske just namnet, men vi i vår familj ("hemma på våran gata i stan"), min ursprungsfamilj hade vi fredagsmys redan under åttiotalet, var vi före vår tid då? Jag har fortfarande kvar känslan av lugn som kom redan under eftermiddagen när man kommit hem från skolan. Det var nystädat och vi kunde fråga mamma vad vi skulle ha till "Smaskigt",  och det kunde vara allt ifrån hemmagjord pizza, till varma mackor, till pastalåda/gratäng, men framför allt känslan över att nu är det helg. Lite godis hade vi ibland, men jag kan känna att fredagsmyset är mycket känslan över att nu är det helg, lite ledigt, inte behöva ställa klockor, koppla av. Men visst lite god mat, kanske lite snacks, främst barnen, och om det är mys eller smaskigt, tja det får väl vara en smaksak........ Vad säger du Susanne??


Jag har skaffat ett twitterkonto....... (AnnikaSkoog), men jag vet inte om jag riktigt fattar, jag har "twittrat", men sen då..........Antar att det är som FB fast i kortare form, så kan man välja vilka människor man vill följa både sina vänner och kändisar. Jag länkade mina twittranden till mitt FB konto, men antagligen gjorde jag något fel för de syns inte där......även om det står under inställningar att twitter är kopplat till mitt fb konto. Jag har lagt till några människor, kända som jag vill följa som jag gillar......Fick meddelande att jag har EN följare, ngn Anton eller ngt som är max 25 år som jag inte känner, eller vet vem är. Men nu förstår jag inte igen, VAD får han ut av att följa mina twittranden???????????? Jag är nog en tant i hans ögon, och jag skriver än så länge inget spännande, mest saker som "premiärtwittrar" "dags att sova, kopplat detta till fb, får se om det funkar", men vill han läsa de, och följa det så varsågod......... Jaja, får se hur det blir med twittrandet, känner lite att man får ju hänga med........


Igår när jag och kollegan "Pärlan", som barnen säger (Acka, Nicki och Pärlan),  kom genom stan på gågatan (vi skulle till konstmuseét på teater), såg vi en stor folkmassa........Direkt tänkte vi: Är det en manifestation....... Nä det var ju affären "Kjell och Company" som öppnade klockan tio idag..... Det var lååååång kö, den var nästan ända nere till apotekshörnan, för ni som vet vart "Kjell & co" har öppnat, herrejesus, har folk inget annat för sig?? Jobbar inte folk? Tydligen inte, de hade väl fina öppningserbjudanden, som de första 200 får gratis korv och kaffe. Vi ångade vidare till konstmuseét för vi jobbade och hade i alla fall inte tid att stå i  Kjell & co's kö......


Ja det var lite lördagsbloggande från Herrestadsbloggen, lite städning står på schemat, blev bara lite dammsugning häromdagen, och igår var vi på stan och fixade ärenden. Har lagt kött i marinad och gjort en kall sås till kvällen, Jessica & Chrille kommer på på lite mat &  prat, trevligt! Det blir grekisk delikatesspanna och en liten förrätt, samt kladdkaka till efterrätt......Hoppas på ett gott rött, får ner i "vinkällaren" och inventera.......


Nä ta tag i dagnes sysslor


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards