Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Å det regnar här i Ystad idag.........

Av Annika Skoog - 25 april 2012 19:55

..........Ja det har säkert regnat på de flesta håll i södra Sverige idag:( Ogilla, och verkligen ogilla när det regnar en hel dag. Våra Hajbarn var blöta långt in på "onnebyjsorna" trots regnställ och gummistövlar.......... Hur lyckas regnet ta sig in överallt?? Men det kröp fram efter ett tag att de nog....kanske...hade suttit i vattenpölarna och hoppat också, HM! Ja då blir man blöt. Det har verkligen regnat hela dagen, jag skippade min lunchprommis, kände att jag får gå in en stund i personalrummet. Det fick bli en kvällsprommis i byn i stället.......


Fick meddelande från min ena kusin när jag var ute och gick. Han ville komma och lyssna när vi har konsert med kören. Vad trevligt och kul att träffas, det är inte var dag om man säger så! Hoppas du kan komma när vi ska sjunga nästa gång, hoppas vi ses Micke!


Läste en blogg i går där en tjej skrev om sin demenssjuka mormor........ Det var så fint skrivit, och om hur allt hade kommit ifatt henne, att det aldrig bli som det har varit. Så sant och mina tankar hamnande hos min pappa, som nu sitter på ett demensboende, i rullstol och han kommer aldrig mer att kunna komma ner till oss, eller att komma hem till sitt hus, aldrig mer kommer han att gå och rota i trådgården, klippa gräsmattan, eller gräva och röja i trädgården, eller att gå ut i garaget och mecka med något, eller att vi inte kommer att kunna utbyta funderingar eller att jag kan be honom om råd i något "tekniskt", vår samtalsnivå nu är på ett mycket enkelt stadium, vad han har ätit, eller att han har det fint på rummet, eller vilka vi är. Det blev så definitivt när jag läste, och kände att det är likadant med pappa, så sorgligt och så definitivt på något sätt. Hans sjukdom har väl stått stilla sedan vi var där sist, har bra och dåliga dagar, hoppas att det bra dagarna är flest och hoppas att han inte lider själv.


Nu dusch och lägga barnen!!


//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards