Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Lite uppdatering......

Av Annika Skoog - 18 april 2012 18:34

Helgen flöt på i lugnets och gememskapens tecken, alltid trevligt!


Lite tvätt, lite plock, sambon fick rycka ut till jobb (ja i nästan dubbel bemärkelse, för brandlarmet hade gått), en kompis till honom som är brandman ringer honom med sambons chef bredvid sig. Det brann dock inte men brandlarmet hade löst ut........ Jaja tur att han har nära!


På eftermiddagen blev det en runda till soptippen för mannen och mig, barnen ville inte följa med så de fick vara hemma. De har varit hemma själva kortare stunder och det har gått bra........Vet inte om de är för små för att vara hemma ca 45 min - en timme själva?? Men de har sagt att det går bra och att de inte känner dig rädda, och de har kollat TV eller varit på sina rum. Skönt var det i alla fall att slänga ett jättesläp med gammalt mög, och bli av med det. Körde inom Öja och hämtade min bil med.

Kvällen var det middag hos farmorn och farfarn, familjen Milton  åker hem i morgon em. Sen kommer de till sommaren igen. Trevlig kväll med god mat och dricka. Barnen lekte och var på lekplatsen.


Söndag och började dagen med lite migrän, och ögonflimmer, inte kul......Men det blev en lindrigare form denna gången. Så vi åkte till ridskolan, och det blev lite promenad för mig, skönt. Lovisa ville prova att rida utan ledare, så jag kopplade bort grimskaftet och gick jämte, stolt tjej!


Skön em, satt lite ute i solen, telen med systern........Blir ofta ca 1 timme, så även denna gång:)


Innevecka på jobb, och lite ute, men inte hela dagar. Ganska kallt........... Vinden e svinkall, gått promenad må-ti-on på lunchen, skönt! Vågen står stilla, inte gått ner mer än de 3,5........men men hoppas på nedgång nu.


Denna veckan blir nog lugn, lite småfix där uppe med hyllor, plock, skönt att allt är på plats, vi sover gott, barnen sover gott........ Det känns så bra!!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards