Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Annika Skoog - 23 februari 2011 12:56

Hej igen!


Har inte så mycket å göra när man är hemma med sjuk dotter som bara vilar/sover, och inte gör mycket väsen av sig. Kollar här, tvättar lite, ska dammsuga, sen elda i pannan. Det snöar här med, stora snöflingor seglar ner, och för en gångs skull snöar det vertikalt och inte horisnotellt som det brukar här nere i södra Skåne. Men det är sportlov och då brukar det vara snö, så det är bara å gilla läget, våren lär ju  inte komma än på ett tag.


Vann ju ett presentkort på Ystads Saltsjöbads SPA, och det låg i brevlådan i går. Det var för två personer, kul!! Frågade ju mannen om han ville gå på SPA med mig, och han svarade att det nog inte riktigt är hans grej............ Han har nog rätt, hade vi åkt dit för att vi skulle koppla av och han bara hade tyckt att det var pest å pina å velat åka hem, hade jag inte heller kunnat koppla av.

Jag ringde min kära syster Susanne, så vi bestämde att hon och jag ska åka på en dagsspa nu framåt våren, åhhhh vad det ska bli härligt! Vi två, med total avkoppling, bubbelbad, vattengympa, relax, bastu, massage, fruktbuffé, samt lunch. Så härligt och avkopplande det ska bli.......... Återkommer i bloggen när vi varit där, blir kanske i maj någongång.


På tal om ingenting, läste i en tidning när jag var med Hugo hos tandläkaren ang. den nya tekniken. Där det stod att vi kan hålla mer koll på varandra med dagens moderna teknik, vi bloggar, tvittrar, facebookar, söker på hitta/eniro.se, eller trycker in ett namn på google........... Att vi kunde kolla vart ens ex. ens gamla klasskompisar mm gör numera, vart de bor osv osv. Jag ska väl erkänna att jag kollat i alla fall en. Eftersom det är tio år sedan vi träffades, och vi redde inte riktigt ut alla missförstånd, och missförstånd vet jag att det blev..........

Jag undrar fortfarande vad som hände, vad som driver en annan människa att anklaga en han har tyckt väldigt mycket om för saker hon inte har gjort?????

Är det bara för att avsluta förhållandet snabbt och utan förklaringar för att man inte riktigt fick i hop våra träffar pga. avstånd, helgarbete mm.

Om Du också använder den nya tekniken och kanske tillockmed läser min blogg(vilket jag tror att du inte gör, du ägnar mig nog inte en tanke heller) är du mer än välkommen att höra av dig, jag väntar fortfarande på en förklaring till det du anklagade mig för, som jag är helt oskyldig till......... 


Ha en fortsatt bra dag, godingar


/Annika

Av Annika Skoog - 23 februari 2011 10:00

Godmorgon.

Precis lämnat Hugo i förskolan, där var det lugna gatan,flera som var hemma med hög feber, samt några som var sportlovslediga. Lovisa har massor, massor med prickar och är helt däckad. I går em/kväll ploppade de upp överallt, och febern steg. Hon kom på att hon hade legat framför tv: n hela dagen. Ja menade jag det får man göra när man är sjuk. Hugo var ändå hyfsat pigg under sin vattkoppssjukdom, men Lovisa känns sjukare. 


  

Pricken 6år........... Hoppas att det inte kommer mer, fler och mindre koppor än vad Hugo hade.


Jobba i morgon, Henrik vabba torsdag å fredag, kanske måndag, sen kan vi ju hoppas att det är slutvabbat på ett bra tag.........


/Annika

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards