Alla inlägg den 22 februari 2011

SPA

Av Annika Skoog - 22 februari 2011 12:54

Glömde ju att skriva i lördags att jag vunnit ett SPA presentkort på Ystads Saltsjöbad. Det har varit en tävling i Ystads Allehanda, melodiskrapet. Jag som gillar musik, och är ganska kunnig tänkte att jag skrapar och ser i fall jag kan få ihop tillräckligt med många rätt för tävla. När jag öppnar tidningen och läser vem som har vunnit i deltävling tre, och ser att jag står som pristagare. Jippi! Jag som aldrig brukar vinna något, jo om vi drar lott o vem som ska göra något ingen vill göra, ja då vinner jag!!!!


Så vi får se när presentkortet kommer, då ska jag boka i en riktigt "Ta hand om mig själv dag"




Här är namnen på de glada vinnarna, grattis till mig å ni andra!   


Ps. Det har kommit fler vattkoppor på Lovisa, så nu är jag inte tveksam om det är vattkoppor eller inte, det ÄR vattkoppor! Ds.


/Annika



Av Annika Skoog - 22 februari 2011 08:09

Godmorgon.....

Jajjamän, igår kväll när vi hade duschat efter simskolan fanns de där............. Flera röda prickar på sidan av magen, mot ryggen på Lovisa. Det var ju väntat, men även denna gången kände jag mig lite tveksam till om det verkligen var vattkoppor. Lovisas prickar såg inte likadana ut som Hugos, men det kan ju inte vara något annat. Imorse hade hon även lite feber och hon ligger framför bolibompa med en filt om sig, samt någon till koppa. Jag vabbar tisdag och onsdag, Henrik torsdag och fredag. Sen har vi klarat av vattkoppor i denna familjen, skönt.


Hugo är pigg och frisk nu. Han har fått lite tätare besök hos logopeden i feb, mars, samt i början av april, totalt sex ggr. Han pratar ju och har inga problem att göra sig förstådd, men han saknar "R", "K" (ibland), "G". Så vi hoppas att han ska få rätt med bokstäverna under våren. Lovisa hade samma bokstäver som hon saknade, men det rättade till sig av sig själv. Bra att det finns logopedhjälp. Henrik och Hugo tar den på tisdagmornarna framöver. Att Hugo inte har "R", kanske beror på mig?, jag kommer ju från Blekinge/Sölvesborg, och vi har ju "R", men uttalar inte dem. Till exempel "korv", blir "koav".......Å både Hugo och Lovisa har mycket av min dialekt. "Heja Blekinge"......


Ha en bra tisdag, hörs kanske senare!


/Annika

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards