Alla inlägg under maj 2011

Av Annika Skoog - 1 maj 2011 21:56

I går var det valborgsmässoafton. Soligt och fint men lite blåsigt. Henrik och Hugo körde in till garaget. Jag och Lovisa hämtade Jessica för fika i stan, med Marita och hennes dotter Cajsa. Fika/lunch på Hartmans i solen var inte helt fel. Trevlig stund, tiden går så fort bara. Hann med att uträtta ett ärende med, en liten present till mitt kusinbarn som konfirmeras nästa helg..

Lämnade av Jessica, som skulle jobba em/kväll.


På kvällen kom Anki, Simon, Hugo och Maja hit på klassisk valborgsgrillning dvs. korv. Gott! Vi satt ute på vår uteplats, och det blev lite rosé till Anki och mig, gott, gott! Sen gick ju tiden i rasande fart, mycket prat och trevligt, sen var det dags för att åka ner till Nybrostand och kolla på elden vid havet, mysigt! Lagom kväll detta, mysigt och allmänt trevligt!


Passar på att säga grattis till mig och Henrik som firar 9 år tillsammans idag. Det är även vår förlovningsdag, 2006 förlovade vi oss.


Idag första maj har vi varit ute och demonstrerat.......... Nä jag bara skojar, vi har varit hemma. Jag har klippt gräset, tvättat och hängt ut. Lovisa och Henrik körde till garaget, men han kom hem utan Lovisa för hon åkte hem med farfar en stund. Henrik kom hem med en ny (begagnad) cykel till Hugo, han växer så det knakar och behövde en storlek större i cykel. Se Hugos min och glädje över denna begagande cykel, är obetalbar. Kusinerna har haft denna cykeln, och dessförinan har ett annat syskonpar haft den, så Hugo blilr pojke nummer fem som cyklar på den. Stolt kille som cyklade iväg.


Lovisa och Henrik har fixat med hennes cykel idag. Riktat cykelkorg, plockat väck skärmarna och sprutmålat dem (svarta), polerat ramen och rengjort fälgarna. Cykeln blev som ny!


Snart dags att krypa ner, jobbedag i morgon, natti natti!


/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards