Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Annika Skoog - 10 maj 2011 19:03

Hej på er i sommarvärmen, nu kan jag ju inte klaga på att det är kallt. Både i går och idag har det varit sommar temperaturer.


Utevecka på jobb, det gillas. Gårdagen njöt vi i fulla drag att det äntligen var fint väder å soligt. Mycket lek, det är viktigt för våra "Hajar" nu. Det märks, märks också att de är rätt färdiga med förskolan och är redo för att gå vidare med nya utmaningar. Samtidigt är det undebart roliga och charmiga, kul att diskutera olika saker med dem.


Farmorn och farfarn hämtade Hugo & Lovisa i går. Jag var och blev klippt. Tack Carina, nu kan jag visa mig bland folk igen. Var inom sportaffären och införskaffade mig ett par vita converse, snygga! Skulle köpt i höstas men då fanns det bara jättesmå eller jättestora......... Jag min klant skulle ta en låda i min storlek, de stod den bit ner...................................vad händer......................jo jag välter ALLA lådorna i stapeln. Det stod ett affärsbiträde och hjälpte en kund på andra sidan, bara att erkänna: "Det var jag!!!" Men det gjorde ingentin, låt det vara sa hon. Snällt!!


Sista APT för terminen, sen var jag nöjd med gårdagen.


Lovisa var väldigt nöjd med sin dag i skolan. Det hade ätit frukost, lekt och haft kul, samt ätit lunch och pratat med kocken. En sak som är synd med den nya klassindelningen är att det i Lovisa klass bara är fyra stycken kvar från Humlan. Den första klassindelningen var mycket bättre åtta barn från Humlan i varje klass, bra blandat pojkar och flickor. Nu detta!! Skulle kunna skriva mer ang. detta och varför det blivit så men det spar jag till min dagbok....... Tycker att det är synd, men samtidigt är jag av den åsikten att barn hittar nya kompisar, och nya gruppkonstellationer ganska snabbt!!


Slutat tidigt, hemma och njöt av vädret. Skulle kanske kört till stranden istället. Lekt och grävt även om det är för kallt för att bada, men snart så..........


Nä lite röj nu och dusch å sen i bingen!!


/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards