Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Annika Skoog - 31 maj 2011 18:03

Vart tar tiden vägen, jag har skrivit det förr och skriver det igen. Redan 31 maj och i morgon är det första sommarmånaden. Men redan igår och i dag var det riktigt sommarväder. Härligt!


Har alla överflyttningssamtalen klara, de som börjar förskoleklass har samtal med blivande läraren, en av oss, föräldrar samt barnet själv. Även de som önskat utvecklingssamtal har vi haft.


Slutade tidigt idag, ja jag började tidigt med. Öppnade för en kollega som har semester, öppning betyder 06.15, ZZZZZzzzzz. Men uppe vid fem snåret, en kopp kaffe, tidningen var inte kommen, annars kan jag njuta av tystnaden när alla andra sover och det bara är jag vaken.


Hämtade barnen, och sen var det dags för Hugo att gå till logopeden igen. Farmor mötte oss utanför och Lovisa följde med henne, annars är hon som storasyster väldigt hjälpsam och kan svara för Hugo med.......

Logopeden tyckte Hugo gjort framsteg, han har ju problem med att använda "K", "G" och "R". "R" har han inte riktigt men de andra bokstäverna har han. Jag hävdar fortfaranade att jag är lite "skyldig" till sonens uteblivna "R". Ni som känner mig och har hört mig säga "korv" gurka" "torsdag" hör att jag inte heller har några "R". Å tro mig vi pratar så i Blekinge/Sölvesborg ("Sössboarg"). Jag kämpar för att behålla min dialekt även om det är svårt....... Det blir i alla fall fyra gånger till denna terminen hos logopeden och nu i juni. Vi får väl se till hösten.


Körde och hämtade Lovisa, därefter körde vi till stranden i Nybro, så härligt vi har haft det  under eftermiddagen. Barnen badade, 15 grader, hy ka! Mamman solade lite, sen fikade vi. Farmor å farfar var där ute med, de har husvagn och fiskebod där, så de håller på att fixa inför sommaren.


En dag kvar att jobba denna veckan, det gillas. Sen lediga i fem dagar, gott!!

Susanne (syster) kommer på torsdag och då ska vi på spa, längtar!! Hon stannar över helgen! Kul!!


/Annika

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards