Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Januarisöndag

Av Annika Skoog - 20 januari 2013 18:26

Som jag skrivit innan, så gillar jag inte dessa vintermånader. Allt är grått och trist och det händer inte så mycket........Men än så länge har januari varit riktigt bra, snö har vi fått så det lyser upp och är inte så grått som det annars känns. Dagen har varit rätt lugn, Lovisa har haft kompis här Noemi, vi märkte dem inte, lekte lite på rummet, kollade lite på datorn, lyssnade på musik. Jag har fått lite beg. barnkläder och skor sålda. Har lite flyt, men sen lägger det sig säkert igen. Tänkte göra ett försök att lägga ut beg. kläder på Köp och Sälj loppis, ibland lyckas man sälja men ibland händer ingenting.


Ute under eftermiddagen och tog in ved som har legat ute ett tag, nu har det kommit snö, så den får torka i pannrummet, hy ka vad kallt det var tyckte jag och det var nästan -7 så jag när jag kom in och kollade termometern.....


För att återgå till mina gamla idoler Gyllene Tider, så ska det bli spännande när turnélistan släpps på tisdag, håll tummar för att de kommer till en plats nära mig............ På tal om Gyllene Tider, förra turnén när de firade 25 års jubileum, 2004 var jag inne på ett forum där det diskuterades GT hit, bästa låten, bästa konsertminnet etc. Det skulle göras ett radioprogram i P3, där de sökte äldre!! fans, eller folk som har haft dem som idoler innan, ska ju inte påstå att jag lyssnar så ofta på dem i dag. Jag anmälde mig och skrev att jag var intresserad, men tänkte att ingen från P3 åker till Sölvesborg för att intervjua någon.........Men jag fick ett mail och till Sölvesborg kom en reporter och intervjuade mig, lite kul. Har nog den intervjun inspelad någonstans. Hade varit roligt att träffa dem, men sådan tur har man väl inte.....


Ingen ny bil i sikte, kollar Blocket, jämför priser, modeller, årsmodeller med mera...........Svårt! Börjar vänja mig vis lånebilen nu, kopplingen är inte trög länge, mannen smorde, eller gjorde något med kopplingen så att den går lättare. Får som sagt se vad det blir.... Lite spännande!


Snart hela januari gått nu, märks på morgonen och på kvällen att det faktiskt har blivit ljusare ute nu, vi går mot ljuset och våren, även om det fortfarande känns långt borta!


//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards