Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Annika Skoog - 30 januari 2013 23:09

Är egentligen för sent för blogg, känner dock att jag varit dålig på att blogga. Blivit att jag skrivit ett jättelångt inlägg på helgen. Känner mig trött, tradig, inte riktigt motiverad till något för tillfället........Ogilla, tycker inte om när de perioderna kommer, har med tiden på året att göra, dessa månaderna är tunga. Tur att Lovisa och Hugo fyller år nu så vi har något kul att se fram emot.


Håller på med min redovisning som jag som God Man ska lämna in till överförmyndaren, dessa siffror och granskningar, och räknananden håller på att göra mig tokig. Skriver, räknar, suddar, ringer mamma för att kolla om inkomstuppgift för den fonden, från den banken, jajust det han hade en till fond, inget från den banken. Ska jag ringa, eller kommer det? Sen ska ju summan av vad pappa hade på sina konton i början av året plus inkomster under året stämma med summan på andra sidan av redovisningen, summan på kontona i slutet på året och utgifterna. Som jag har räknat, mailat, slitit mitt hår, svurit för att summorna inte stämmer. Satt hela söndagen och höll på med detta, och tillslut fick det vara. Men nu närmar sig summorna varandra, jippi!! Ska ringa ett försäkringsbolag om årsuppgift, så tror jag att jag har fått i hop detta. Har bara räknat med nettot i den fonden, och uppskattat vad skatten varit. Behöver exakta summan så ska nog äntligen detta gå ihop, bra sen kan jag släppa detta. Men överförmyndaren lär ha lektyr, skickat med väldigt många bilagor.........Hon ska ju med ha att göra :)

Sen gör jag detta självklart för att hjälpa pappa, att ställföreträda honom eftersom han inte kan mer. Allt går bra utom redovisningen, satt förra året med, fast då var den bara från sep-dec, så jag kunde kolla lite på den inför detta året.


Jaja nog om detta, ska inte trötta ut mer med detaljer, känner att det blev ett långt inlägg om detta, känner att jag måste få ut min frustration.


I morgon börjar kören igen efter en månads vila, kul! Kalas för Lovisa som fyller 8 årp å söndag, det blir att vi firar henne och Hugo den 23/2, vi brukar göra det men ändå ha kalas den dagen de fyller med bara oss och farmorn och farfarn. Lovisa ska även sjunga i kyrkan med Skapa &  Sjung kören, det ville hon. Det får bli ett besök i kyrkan under eftermiddagen med!


Ingen ny bil än, kollar annonser, kör än så länge Espacen, det går bra!!


Säger grattis till Anders, en av mina vänner i Sölvesborg! Fyller år idag, hoppas vi får ihop en träff snart!


Nä nu kallar kudden, ZZZZZzzzzzz


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards