Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Annika Skoog - 12 januari 2013 08:36

Lördag morgon och bara jag och sonen uppe, druckit kaffe och läst tidningen i lugn och ro. Skönt och avkopplande. Hugo börjar sin handbollsträning i dag, så nu är vi inne i trallen igen, vilket är ganska skönt, tror vi behöver vardagen med, trots att den kan vara lite tradig och stressig, och vi som alla andra familjer kämpar med att få familjepusslet att gå ihop........Men det är väl det som kallas vardag, med jobb, skola, middag, handla, tvätta, städa, allas aktiviteter, vårda kärlek och umågs hela familjen och hitta på kul saker med barnen.....Det är väl därför vi njuter och längtar till all ledighet sen, att känna fredagskänslan, nu är det helg! Pratade med en pappa som inskolar sitt barn hos oss nu, han har varit föräldraledig 6 månader, och kunde nästa längta lite till jobbet startar igen, just för att kunna känna fredagskänslan (sen hade han så klart haft en härlig föräldraledighet med dottern). Det kom jag ihåg när jag var ledig när våra barn var små, fredagskänslan försvann litegrand, det var väl ungefär som andra dagar.....


Letar bil gör jag, inte panikartat aktivt, men vi kikar på Blocket, Mannen var på Bil-Bengtsson i går och kollade och pratade lite. Jag har ju lånebil så länge, så jag sitter inte i "sjön", även om jag sedan i går eftermiddag är tillfälligt utan........Å då är man strandsatt i Stora Herrestad...........(vi har ju två bilar men i går eftermiddag var vi hemma, utan bil....). Vet inte om jag har en negativ inverkan på bilar? Med tanke på att min senaste har fått åka till bilkyrkogården(eller jag snart, står i farfarns garage än så länge). När vi skulle köra hem lånebilen i söndags la den av......SUCK! Men det var bara bensinslut, och det räckte inte med en reservtank, den fick inte tillräckligt med bensin......Så vi fick fick bogsera........Jag gillar inte att bli bogserad, jag sitter hellre i bilen som kör än sitter i bilen bakom, känns som om man ska rulla på bilen framför hela tiden, broms och styrning är helt trögt. När vi hade fått i mer bensin och körde hem la fläkten av på lånebilen.........Det är ju toppen när det är minusgrader, snö och vi sitter tre stycken och andas i bilen=helt igenimmad:( Ser ni en blå/grön Renault Espace som är helt igen immad så är det vi! Så igår lämnade jag den hos farfarn, han och en annan bilmeckare skulle titta på fläkten. Jag tog hem en grannes bil som farfarn tittat över, hem kom jag men nu är jag lite strandad i Stora Herrestad, låter som en film titel. "Strandad i Stora Herrestad". Nä men skämt åsido bara att behöva köra och handla, eller sticka iväg någonstans och Henrik är på sitt håll, det är jag inte riktigt van vid, men men håll alla tummar för att de kan fixa fläkten. Billetandet fortsätter..............Återkommer när jag hittat en "ny"


Dagen består av att städa klart, vet inte vad jag sysslar med numera......Blir aldrig klar. Fixade lite i fönster och tog bort stjärnorna och stakarna=tomt i fönsterna, saknar dess mysiga sken. Har för mig att jag skulle ha hissgardiner i köket, men glömt att det ena fönstret är lite bredare än det andra........Så jag får se om jag hittar en bredare hissgardin, finns alla hissgardiner bara i 120 cm breda?? Nä jag får väl ta fram symaskinen.....Jag som äääääälskar att sy=not! Men om jag syr efter de jag har, kan väl inte vara så svårt, raka sömmar, tyget brukar ligga på 140 eller 150..........Får se hur jag gör, allra bästa hade varit om jag hittat färdiga!! Men dammsuga och torka golv, städa toan, plocka undan alla ljusstakar och stjärnor, samt lösa melodikrysset, har blivit en vana nu.....Jättemångavuxenpoäng, jag vet, men är man 42 år kan man väl räknas som vuxen......


Till dagens sysslor, önskar er en skön helg!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards