Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Tillbaka i vardagen igen

Av Annika Skoog - 10 januari 2013 22:31

Det gick lättare än jag trodde, och veckan har rullat på bra. Lite  segt att stiga upp i måndags morse var det ju allt, men när jag kommit upp så var det bara att ge sig iväg, och då gick det bra. Kul att träffa alla barnen igen, tyckte de hade växt under julledigheten.  Ledig eftermiddag i måndags, fixade lite här hemma. Lämnade Hugo hos Henrik på jobb, jag och Lovisa var på ridskolan. Idag red hon stor häst igen, ja stor och stor, det är ju dock en ponny(som max får vara 1,42 i mankhöjd om jag inte har helt fel för mig). Men hästen var lika hög i mankhöjd som Lovisa är(hon är runt 1,40). Lite skräckblandnad förtjusning är det, men hon vill rida de större hästarna. Hon ville trava med, så mamman fick sin beskärda del av motion, jag gillar inte att springa, har aldrig gjort, även då jag var yngre och hade bättre kondis än nu och var smalare. Men vad gör man inte för sitt barn? Jag jobbade på bra vid sidan av hästen Nero:) Hade nog inte behövt underställ, jag var "svitt", tyckte hästen tog JÄTTESTORA steg...........Lite stum i benen dagen efter var jag, men jag kanske ska börja springa med hästar istället för att som andra springer "slingan". Får försöka att börja gå mina promenader igen, slutade när snön kom, vid första advent och sedan har jag inte kommit igång igen.........Nä nytt år, fortsätt med motionen, nyttigt och skönt. Lägg till springa med häst med:)


Tisdag slutade jag med tidigt, då städade jag undan tomtarna och granen. Stakar och stjärnor är kvar, och jag funderar även i år på att ha dem kvar januari ut........De lyser så vackert och ger ett mysigt ljus! Men om man har dem kvar en enda dag efter "Tjungondag Knut" anses man ju lite konstig.........


Januari och Februari, det är så grått och trist, jag gillar inte denna tiden på året. Orkar inte höra på en del som så hurtfriskt och käckt säger" Nuuu vänder det, vi går mot ljusare tider och våren". Har svårt för att se det nu när allt är grått och trist, det är ju så länge till vår. Inget händer, brukar vara lite stiljte på olika händelser. Tur att våra barn Lovisa och Hugo föddes 3 februari och 3 mars så vi har lite födelsedagar då, innan hade vi inte en födelsedag från 20 mars(syster yster). Kan faktiskt bli lite "deppig" under dessa månaderna, inte så att går ner i depression, men denna tiden på året gillar jag inte. Gillar däremot hösten som nästan alla andra tycks hata som pesten...... Då gillar jag mörkret, alla färgerna på träden, tända ljus, att vi går mot juletid och mys....... Jaja tur att vi är olika och inte tycker samma alla....


I går kväll fick jag migrän, ogilla! Hade ett migränanfall 22/12, så det var inte så länge emellan. Började med domningar i händerna och ansiktshalvan, det har jag bara varit med om efteråt att man kan drabbas av och det har jag gjort några gånger, inte alltid. Lite otäckt innan jag förstod var det var........ Migränen kom senare efter vi ätit, två omgångar men ögonflimmer, sen pulserande huvudvärk. Tog migränmedicin och gick och la med, skönt att bara ligga och blunda. Vaken vid fyra och tog ett par panodil, samt två i morse. Har varit ok att jobba "dagen efter", hade ingen dagen efter effekt i skallen idag. Skönt! Ska prova nässpray mot migrän som är receptfritt nu, ska vara effektivt!


Fredag i morgon, så skönt! Slutar tidigt, så det blir städning och fira helg! Hugo handboll lördag, annars en lugn helg!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards