Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Konsert-Jobb-Städ-Grill.......

Av Annika Skoog - 27 maj 2012 21:39

Ja det är väl i stora drag de senaste dagarnas aktiviteter här. Underbart väder har vi haft, och har fortfarande. Utevecka och soligt och fint, och lite snygg "bonnabränna" har man skaffat sig. Jaja solen tar som bara den, så man får vara försiktig och smörja in sig.....


I onsdags fyndade jag en tavla på loppis från Miljögården, 50*50 cm, jättefin, det står Coffee med stora bokstäver och så är det en kopp på den. 20:-, vilket fynd! Blev så snygg i köket här hemma. Lite handling och skickade iväg ett halsband till min mamma, till mors dag, ett hjärta där det står "Mamma", och ett hänge där det står "Mormor". Gillar de här smyckena med olika budskap på.


Torsdagen slutade jag tidigt, hämtade Hugo, hem, sen kom Lovisa med bussen. Tillbaka senare på em till Hugos förskola för de hade bjudit in föräldrar till förskolans dag, där de hade bjudit in "mr Flux" en trollkarl. Skicklig, även om han själv kanske kunde tona ner sig lite, lite mycket för min smak. Men han är duktig och skicklig. Lämnade Hugo och Lovisa hos farmor och farfar, de var på campingen i Nybro så de skulle leka i vattenbrynet och ha en skön stund vid stranden. Jag för min del åkte hem och gjorde mig i ordning inför konserten i Öja kyrka. Fullsatt kyrka och en härlig kväll, det gick bra utom på en sång som vår kör sjöng själva.........Vi slappnade kanske av för mycket i tisdags för då gick det kanon. Missade lite i stämsången, men det kanske bara vi själva hörde?? Kul när det kommer mycket folk till kyrkan, sådana här kvällar som musikalkvällar eller gospel, eller julsånger lockar alltid mycket folk. Lite synd att vi inte ska sjunga "Joseph" mer, nu när man har lärt sig dem, lånat skivan av en kollega så jag har den i bilen och sjunger när jag kör bil......Möter ni en vinröd renault megane scenic, där föraren sitter och gapar så är det nog jag som sjunger..........hihi


Fredagen hade jag och kollegan "Pärlan"(Pernilla) 4barn!!!!!!!!! Fyra stora barn, jag var på lite veckomöte, samt info till de andra. Hem och städade i värmen, puh!!!! Satte ut trädgårdsmöblerna på uteplatsen, samt spolade ev dem, nu ska alla:) grillarna ut(2 stycken) sen är vi redo för grillsäsongen, gott, gott! Vi grillade och satt ute och åt, in en dusch och sedan soffan, och där somnade vi sen.........


I går pingstafton gifte vi oss.......... Nä jag bara skojar:) Det gjorde vi inte alls, men det var nog många andra som gjorde det. Tvättade lite och hängde ut, packade strandväskan, gjorde en pastasallad och packade in "ungarna" och körde till stranden. Där var solen framme cirka en timma, sen gömde den sig bakom alla moln, vi satt på stranden insvepta i badlakan, lite kallt blev det. Så vi gav upp och körde hem, det kom någta regnstänk, knappt så att det blev vått på marken. Kollega Nicole (Nilsolle, Nisole, Michelle, Michale, hon har många namn) kom på ett glas rosé. Gott, gott! Satt ute och babblade, det var varmt och skönt och solen tittade fram lite grand. Kvällen och en bit in på natten spenderade vi hos Linda & Chrille, Nicole, Jag, Ola och Jamie. Trevlig kväll med gott grillat, gott vin, drink, god förrätt, och efterrätt, mycket skratt och trevligt sällskap...........Tiden bara sprang iväg........


Idag har man varit lite trött, ridskolan, bara Lovisa idag....... Hem och fixade lite. Körde till stan och handlade skyddsnät till vår studsmatta som vi fick av grannarna,  vi åkte hem och monterade det. Klippte gräset, sen har vi varit hos farmorn och farfarn på morsdagsmiddag, och tårta, gott!! Jobba i morgon, nästan fullt alla dagar!! Det är maj månad.......


//A

 
 
Ingen bild

Nicole

27 maj 2012 22:22

Så sörens kul vi hade och tiden verkligen flög fram. Detta får vi göra om snart igen :)
Kollegan med många namn ;)

PS Har du halsband po di? DS

Annika Skoog

27 maj 2012 22:31

Ja det var verkligen jätte trevligt, och tiden försvann:) Det måste vi göra om snart igen!

Ps. Aumen Ds.

 
Ingen bild

Linda

28 maj 2012 05:33

Myed trevligt...helt plötsligt var klockan 2!!! Grabbarna hade med trevligt och de stod ut med oss så länge ;)

Annika Skoog

28 maj 2012 18:30

Ja verkligen en trevlig kväll med gott att äta och dricka och trevligt sällskap...... Nu känns det som o
m vi måste göra om det snart:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards