Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Annika Skoog - 30 maj 2012 21:47

Var det att fokusera på idag, eller efter avslutad arbetsdag ialla fall. Först var det att komma till jobb, där vi nu har absolut inköpsstopp, samt vikariestopp:( ´Känns inget vidare, håll er friska alla kollegor...........inklusive mig själv då........ Besparingar, men i en redan pressad verksamhet, som barnomsorg, skola och äldreomsorg där ska det inte sparas mer än vad det redan gör.........Vet inte hur länge detta "stopp" varar, men ha någon verksamhet utan att få göra något inköp av material eller dylikt kommer nog bli svårt.


Måste skriva om fin respons på min blogg från i går, även om min pappa är jättedålig i sin sjukdom, och det bara går åt ett håll så mår jag idag ganska bra. Det var tufft från juli 2010-juli 2011, då hela sjukdomen eskalerade, och allt gick väldigt snabbt. Idag får han den vård han behöver, och jag (och min familj, mamma och syster) går ju igenom ett sorgearbete hela tiden. Nu har han varit hyfsat pigg de senaste gångerna mamma har varit där och jag har hans 70 årsdag i fint minne, även om det inte var den "gamla" pappan........... Men om han har varit sämre , eller om jag träffat honom och han har varit mycket dålig, och vi inte har fått kontakt, då kan jag känna att jag blir nedstämd och funderar mycket, hur ska detta sluta? Är han sämre nästa gång? Denna sorgeprocess pågår, även om jag kanske inte visar så mycket utåt. Jag kommer nog aldrig att acceptera att min pappa är dement, men jag är på gång att lära mig att leva med det.


Jag och tre kollegor har gått en kurs i pedagogisk dokumentation under våren, som avlutades ikväll på kursledarens förskola i Malmö, intressant besök. Även om vi kanske inte kan använda allt där och göra om på Nektarinen, så fick vi mycket inspiration och tips. Nu är man hemma sedan en stund, och nöjd med denna dagen.........Känns som om jag inte träffat mina barn så mycket de senaste dagarna....... Skönt att jag slutar tidigt i morgon, och mysa lite i helgen, även om de ska på kalas då.......


Fick bekräftat från simskolan, Lovisa och Hugo ska gå andra perioden (V29-32), klockan 10:30-11:00, hoppas på en varm och skön sommar, här ska simmas:)


Än en gång tack för fin respons, så kul att det är många som läser och kommenterar, mitt mål att så många som möjligt vill läsa det jag skriver, och att de som läser gillar det jag skriver.


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards