Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Annika Skoog - 8 maj 2012 13:04

Det gillas inte, är för övrigt nästan aldrig sjuk numera, men det började redan i lördags kväll, efter duschen, jag frös som jag vet inte vad, låg på soffan med dubbla tröjor, filt och sen frös jag, och tänkte att detta blir inte bra!


Söndag morgon, då kändes det lite bättre, hade ingen frossa, och då tänkte jag att det var nog för att jag var trött...... Var med Lovisa på ridskolan, på väg hem därifrån slog influensan till, kändes som om jag blev överkörd av en traktor, blev helt matt, frossan kom och jag kravlade mig ut ur bilen, och orkade knappt stå på benen. In, bytte om, bäddade ner mig på soffan för att ligga där resten av dagen och inte orka resa mig. På kvällen hade febern stigit till 39,7.......Rätt risig kände jag mig då, Hugo åkte iväg till en kompis, sambon en stund i garaget, och Lovisa var hemma med mig, hon grejade på sitt rum, passade på att äta glass, för att hon vet att mamma alltid säger ja, speciellt i detta skicket, eller då hon är upptagen i telefon, denna gången var det bingo, för att mamman både var dålig och pratade i telefon.


Låg på soffan hela dagen i går med, under eftermiddagen 39 grader, och på kvällen 39,3.......Äckelhosta, det känns som om lungorna ska komma upp, och denna mattheten i kroppen, och ont i varenda led, ajaj........


Idag var även sambon dålig, idag sitter han med dubbla tröjor, ingen feber dock.....men det kanske kommer, vi ligger i varsin soffa och kollar på allt på TV. Evighetsserierna "Våra bästa år" och "Hem till gården" går bra att hoppa in i när som helst, det var nog 2004 när jag såg dem sist..........


Blir hemma i morgon med, ligger på febergräns, strax under 38, hoppas att kunna gå på torsdag! Känner mig betydligt bättre idag, orkar vara uppe en stund utan att det känns som om man ska ramla ihop, så det går åt rätt håll.......


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards