Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Annika Skoog - 29 maj 2012 22:15

Lättare sagt än gjort med att följa det här med "att ta en dag i taget", "allt har sin tid", men det gäller att försöka fokusera och ta en dag eller möjligtvis en vecka i taget. Det är mycket denna tiden på året, och det brukar lugna sig bara maj månad har gått........Men jag har "fuskat" och kollat fram i almanackan..........Det varar ända in i juni månad, inte lugnt förrän midsommarveckan, då har jag "bara" ett tandläkarbesök...........Det känns som min lagning jag gjorde förra våren har släppt lite, känns inte bra, jag med min tandläkarskräck hatar att gå till tandläkaren, vill inte, kallsvetttas, men jag går i alla fall dit när jag blir kallad, alltid något. 


På tal om midsommar, Ritva & Thomas med barn kommer hit i vanlig ordning, trevligt, och ev. kommer Susanne och hennes barn också, trevligt trevligt trevligt. Hoppas de kommer, skulle väl kolla det:)


Idag var det jobba länge, sen hade farmor & farfar hämtat Hugo och Lovisa. Jag var på en föreläsning om minnet och glömska på sjukhuset här i Ystad. Jag har skrivit innan om min pappa som är dement, och bor i ett demensboende, där det gick snabbt i somras......Men denna föreläsningen skulle jag "behövt" för några år sedan, innan vi visste att pappa hade en demenssjukdom. Jag har läst mig till den mesta kunskap jag har om denna sjukdom, samt egna erfarenheter som anhörig hur den kan visa sig i form av minnesstörningar, aggressivitet, förvirring, hallucinationer mm. När de pratade om demens och bilkörning, då gick jag, eftersom pappa inte kör bil mer och jag vet vilket helsike det var att få honom att inte köra bil när sjukdomen började........ Den infon hade varit bra för förra året under tiden januari-maj........


Huvudvärk, känner att jag har mycket i skallen både av det ena och andra. Det är mycket nu med allt, jobb, barnens avslutningar och allt annat som far genom skallen, och som gör att man funderar på ett och annat.......


Nä nu en dusch och sova lite, hoppas skallen är bättre till i morgon.....


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards