Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Njuter av ledigheten......

Av Annika Skoog - 19 maj 2012 16:35

Vädret är ju ganska fint (Fint I......), och skönt med ledigt, känns som om det är välbehövligt.


Gårdagen var jag och barnen hemma, mannen jobbade. Städning på fm, och tvätt........Lunch i stan, Nongs och handlat. Det ekade tomt i kylen nu. Satte mig ute i solen en stund när vi kom hem, skönt, men vinden var lite kall. Annars ser vädret lovande ut i veckan, varmt å gott.......


Idag har jag fortsatt och tvätta, är hon aldrig färdig???? Nä det känns inte som det, idag tvättade jag sofföverdragen, vita och de blir snabbt smutsiga, så de har hängt ute hela dagen, samt kuddöverdrag, så nu är det tomt i tvätthögen......(Tills på tisdag, då är det fullt igen........suck)

Mannen och barnen åkte till Anki & Simon och han skulle hjälpa dem med deras gräsklippare. Jag var hemma helt själv, skönt och tyst. Passade på att ringa till Ritva och prata lite.....ja ungefär 45-50 minuter, lite midsommarprat, kul snart där! Sen ringde Anki och bjöd på brunch/lunch, gott och mycket trevligt. Vi är mycket för spontanträffar, inte mycket som behövs, plocka klart här sen upp till dem. Jag hade med mig lite kläder till deras Hugo, och jag blev en fin vit tunika rikare, vita tunikor kan man aldrig få får många av, det är mitt måtto:) Tack Anki!


Nu är vi bara hemma, lite blogg, lite FB, lite fix, snart mat, det får bli lasagne idag. Längesedan och gott! Kanske ett glas rött till det, eller får det bli rosé, såg att jag hade en box i matkällaren, så den ligger på kylning nu, somrigt!


Bestämde tjejkväll, nja grill/snackekväll kallade nog Linda det denna gången eftersom det inte bara blev tjejer med. Så kul ska det bli, extra roligt att alla kunde. Ser vi fram emot!


Ha en fortsatt trevlig lördag!


//A

 
 
Ingen bild

Nicole

19 maj 2012 16:57

Ska bli så oligt!

Annika Skoog

19 maj 2012 17:18

Aumen! :)

 
Ingen bild

Linda

19 maj 2012 21:09

Ska bli skoj :)

Annika Skoog

20 maj 2012 03:18

Ja det ska det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards